Sida 1 av 1
K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-13/08:44
av noh
Fått för mig att jag skall byta min 2013 1600GT till en ny. Hojen går som tåget, så jag förstår inte riktigt varför jag vill byta, men det är en annan fråga.
Tänkte initialt beställa en årsmodell 2020 för att ta ut den till våren, men säljaren har en fullt utrustad fabriksny 2019, i butiken, som jag kan få direkt. Frågar mig då:
1. Är det några tekniska eller andra skillnader, förutom eventuella färgval, mellan årsmodellerna?
2. Vilken navigator är det som BMW levererar i dag? Kommer en ny 2020?
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-13/09:04
av Sneij
Gissar att den stora grejen är euro 5 certifiering
//si
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-13/12:27
av Pedro
Jeg vet ikke om det er noen skilnader mellom 19 og 20 års modell bortsett fra fargene, men det bør jo være et bra prisavslag for å kjøpe en ny 19 modell så sent på året.
Må du betale samme pris ville jeg ha bestilt en 20 modell.
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-13/13:30
av noh
Sneij skrev:Gissar att den stora grejen är euro 5 certifiering
//si
Frågan blir ju då om den tekniskt är "kastrerad" och därmed "tröttare".
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-13/13:34
av noh
Pedro skrev:Jeg vet ikke om det er noen skilnader mellom 19 og 20 års modell bortsett fra fargene, men det bør jo være et bra prisavslag for å kjøpe en ny 19 modell så sent på året.
Må du betale samme pris ville jeg ha bestilt en 20 modell.
Priset blir avsevärt lägre. Dessutom får jag radio, vilket är det enda jag inte vill ha på en 2020.
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-13/19:23
av Konsument
noh skrev:Dessutom får jag radio, vilket är det enda jag inte vill ha på en 2020.
Roligt skriven mening...
Finns det något på 2020 som du vill ha som inte finns på 2019?
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-14/09:25
av Bengt Allevad
Jag tolkar snarare meningen som:
Det är så roligt att köra motorcykel, att inte behöver man en radio som sitter någonstans och tar plats och komplicerar tekniken i onödan.
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-14/18:37
av noh
Bengt Allevad skrev:Jag tolkar snarare meningen som:
Det är så roligt att köra motorcykel, att inte behöver man en radio som sitter någonstans och tar plats och komplicerar tekniken i onödan.
Exakt så tänker jag. Radio är helt bortkastat på mig. Det finns annat att lyssna till.
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-17/15:41
av Thomas Stadin
noh skrev:Bengt Allevad skrev:Jag tolkar snarare meningen som:
Det är så roligt att köra motorcykel, att inte behöver man en radio som sitter någonstans och tar plats och komplicerar tekniken i onödan.
Exakt så tänker jag. Radio är helt bortkastat på mig. Det finns annat att lyssna till.
Ja, om man har en radsexa mellan benen att lyssna till så måste ju radion vara helt bortkastat
Re: K 1600GT, 2019/20 Skillnader
Postat:
2019-09-18/08:08
av noh
Konsument skrev:noh skrev:Dessutom får jag radio, vilket är det enda jag inte vill ha på en 2020.
Roligt skriven mening...
Finns det något på 2020 som du vill ha som inte finns på 2019?
Det är nog ingen skillnad funktionellt, om jag förstår rätt. Men är det några tekniska skillnader, så som t.ex. anpassning till hårdare miljökrav och kanske färgvalen?