K1200rs farthållare

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K1200rs farthållare

Inläggav MrQpan » 2019-09-15/20:33

Jag och min 97:a K1200rs trivs bra på långresor, men har sedan en tid önskat mig någon form av farthållare. Hittar en del mekaniska, såsom Throttlemeister, Kaoko och Wunderlich som ser riktigt läckra ut. Problemet är att inga av dessa finns till min modell, dock till K1200GT och en uppsjö av BMW modeller både äldre och yngre än min. Vad är det för speciellt med K1200rs styre som gör att det inte går att montera dessa, har inte ens hittat styrvikter som passar!
Användarvisningsbild
MrQpan
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-09-15/20:17

Re: K1200rs farthållare

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-09-18/08:15

Jag kan inte svara på din fråga, men en Trottle Rocker, där man "gasar med handloven", går rimligen att montera på "alla" gashandtag.
Jag kör sedan mer än ett decennium med en sådan. Den är inte alls bra, om man vill variera gaspådraget, men om det enda man vill är att hålla konstant pådrag, samtidigt som man motionerar högerhandens fingrar lite, funkar den utmärkt - och dyr är den inte.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: K1200rs farthållare

Inläggav Kovlingen » 2019-09-18/14:13

MrQpan skrev: har inte ens hittat styrvikter som passar!

Läste ett inlägg för flera år sedan där man gav tips att fylla i blykulor i styret .
Kom inte ihåg detaljerna , sorry !
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst