K1100LT med RS hjul

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K1100LT med RS hjul

Inläggav Ecklesiastik » 2020-05-19/20:10

Har läst och sätt att det ska gå att stoppa K1100RS hjul på en K1100LT. Har även hittat att det går att få tag i RS hjul för facila pengar. Men då det enda jag kan läsa om detta är på amerikanska hemsidor vågar jag inte riktigt göra slag i sak. Har någon här på forat testat och kan utala sig?

Vill främst göra bytet för att det finns ju riktigt trevliga däck till RS dimensionerna medans LT dimensionerna är utbudet minst sagt skralt. Jag vill ju minnas att min RS var mycket trevlig i kurvorna. Och jag har iaf fått för mig att moderna radialdäck har bättre grepp och bättre slitstyrka än dom diagonaldäck som finns till "gammelhojjar". Om jag härom har helt åt helvette fel så böjer jag mig gärna för bättre kunskap då min kunskap om däck enkelt går att summera på baksidan av ett frimärke även om man skriver med en fet spritpenna.
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 682
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst

cron