CG Arvidsson skrev:Det är ju helt klart den enklaste åtgärden. Läste Julas kundrecentioner och det verkar som många är nöjda med STP:s cleaner. Kommer att tänka på en gammal sketch när Shell blandade i API i bensinen som skulle göra underverk. Tror att det sades vara lite ESSO man blandade i.
CG Arvidsson skrev:Jag får ändra mig, har aldrig riktigt trott på dessa olika undermedel som man kan blanda i motorer. Slog i en överdos STP Injektioncleaner. Efter en längre tur känner jag inte av någon misständning,svarar direkt på gasen och går fint på tomgång. En omgång utbytesspridare kostar ca. 4000 kr i Tyskland, STP 100 kr. på Jula.
Kovlingen skrev:Finns även verkstäder som renoverar insprutare , ( google)
BmwMats skrev:Kovlingen skrev:Finns även verkstäder som renoverar insprutare , ( google)
CG Arvidsson har sin egen "verkstad" ju...
hpngs1000 skrev:Hej C-G!
Har tidigare ägt flera olika K-modeller och brukade hälla i en kapsyl 2-taktsolja i tanken då och då! Funkade bra!
Senaste K-modellen var en -95 1100 RS som gått 20.000 mil och den mådde bara bra an en tuting i tanken!
Velocette skrev:hpngs1000 skrev:Hej C-G!
Har tidigare ägt flera olika K-modeller och brukade hälla i en kapsyl 2-taktsolja i tanken då och då! Funkade bra!
Senaste K-modellen var en -95 1100 RS som gått 20.000 mil och den mådde bara bra an en tuting i tanken!
Jeg har også hatt litt 2-taktsolje i tanken på R80 1983 og R100RS 1987.
Men når det gjelder K-modellene: om de har K-jetronic innsptutning, kan 2-taktsoljen legge seg på tråden som måler luftmengden - og brenne seg fast på denne?
Jeg har en K1 med K1100 motor.
Velocette skrev:Alldeles oavsett tror jag inte bränsle kan ta sig bakvägen till luftmängdmätaren, skulle vara via baktändning i så fall. Dessutom när det gäller LH-Jetronic, så bränns föroreningar automatiskt bort från tråden genom att den hettas upp extra en liten stund när man stänger av motorn. Bosch har tänkt på allt
CG Arvidsson skrev:Börjar tro att det är ett seriösare motorfel. Går lite ryckigt på låga varv och något slags missljud från motorn. Blir nog ett tidigt säsongsslut för detta fordon. Får fortsätta säsongen på 2-hjulingar.
CG Arvidsson skrev:Börjar tro att jag hittat felet. När jag lättat på locket till luftrenarhuset såg jag vad som var på tok. På baksidan av spjällhusen är en gummislang ansluten till varje spjällhus. Denna slang har också ett uttag där en slang är ansluten. Nu såg jag att denna slang hade hoppat av, och i andra änden var den ansluten till bränsletrycksregulatorn. Detta har säkert medfört att spjällhusen fått mängder av tjuvluft, och därför svårjusterade. Motorn gick ju fint på höga varv och vid kraftig acceleration. På låga varv fick den helt fel bränsleblandning, i princip ingen tomgång alls. Har också bytt tändstift och tändkablar. Ska provköras snarast.
CG Arvidsson skrev:Börjar tro att jag hittat felet. När jag lättat på locket till luftrenarhuset såg jag vad som var på tok. På baksidan av spjällhusen är en gummislang ansluten till varje spjällhus. Denna slang har också ett uttag där en slang är ansluten. Nu såg jag att denna slang hade hoppat av, och i andra änden var den ansluten till bränsletrycksregulatorn. Detta har säkert medfört att spjällhusen fått mängder av tjuvluft, och därför svårjusterade. Motorn gick ju fint på höga varv och vid kraftig acceleration. På låga varv fick den helt fel bränsleblandning, i princip ingen tomgång alls. Har också bytt tändstift och tändkablar. Ska provköras snarast.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst