K1200lt

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K1200lt

Inläggav Torparen » 2007-05-21/13:20

Jag har läst ruggiga historier om K1200:a seriens benägenhet att få olja på lamellerna. Är detta ett stort problem, eller är det bara så att allt strul samlas på forum, så att det ser ut som om det är jättevanligt?

Gillar annars K1200LT som förefaller prisvärd, (det verkar inte vara något sug efter modellen). Man kan ju hitta 99:or med 2000-4000 mil för runt 70000-80000 nere i Tyskland.

Finns det stora varningsflaggor vid vissa miltal för K1200LT?

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav ZiP » 2007-05-21/21:08

Torparen;12993 skrev:Jag har läst ruggiga historier om K1200:a seriens benägenhet att få olja på lamellerna. Är detta ett stort problem, eller är det bara så att allt strul samlas på forum, så att det ser ut som om det är jättevanligt?

Gillar annars K1200LT som förefaller prisvärd, (det verkar inte vara något sug efter modellen). Man kan ju hitta 99:or med 2000-4000 mil för runt 70000-80000 nere i Tyskland.

Finns det stora varningsflaggor vid vissa miltal för K1200LT?

//L-E Jönsson


Prova en -01'a, helt annan bromsförmåga.
"ZiP"/R1200GS-05
Användarvisningsbild
ZiP
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-05-05/01:00

Inläggav Torparen » 2007-05-22/15:16

ZiP;13028 skrev:Prova en -01'a, helt annan bromsförmåga.


Upps! Där steg prislappen rejält.. Men visst, bromsar är bra att ha, särskilt på en hoj som väger runt 380kg. Är dock fortfarande lite sugen, iallafall inför nästa års säsong. Gillar bilderna när de kommer lättklädda på en LT "The american way".

Skall erkänna att jag även är svag för den nya k1200rs, den matchar i blått utförande suveränt snyggt ihop med BMW.s nya high tech klädsel. Testade den jackan ståendes i solsken idag...och faktiskt - det blir inte riktigt lika varmt som det brukar.

Således:
Bild

Plus:
Bild

Funkar säkert fint...

Ps.
Alla rågkexen är du förlåten. Men vetekexen från 1947(!)...hmmmm..nåja, du är väl förlåten för dem åsså. Det var ju trots allt "kungen" som bjöd.


//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav ZiP » 2007-05-23/10:05

Torparen;13062 skrev:
Ps.
Alla rågkexen är du förlåten. Men vetekexen från 1947(!)...hmmmm..nåja, du är väl förlåten för dem åsså. Det var ju trots allt "kungen" som bjöd.


//L-E Jönsson


Tänk att militären förstod hur viktigt det är å sköta om folk på hoj, redan för 20 år sedan.

Nu är vi ju UTROTNINGSHOTADE...
"ZiP"/R1200GS-05
Användarvisningsbild
ZiP
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-05-05/01:00

Inläggav gösser » 2007-05-25/21:08

I senaste nummret av Allt om Mc har dom en beg. test av just K 1200 LT. Läs och begrunda!!!

Lars



Torparen;12993 skrev:Jag har läst ruggiga historier om K1200:a seriens benägenhet att få olja på lamellerna. Är detta ett stort problem, eller är det bara så att allt strul samlas på forum, så att det ser ut som om det är jättevanligt?

Gillar annars K1200LT som förefaller prisvärd, (det verkar inte vara något sug efter modellen). Man kan ju hitta 99:or med 2000-4000 mil för runt 70000-80000 nere i Tyskland.

Finns det stora varningsflaggor vid vissa miltal för K1200LT?

//L-E Jönsson
Användarvisningsbild
gösser
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2005-08-30/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst