BOXER 2 VALVE

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

BOXER 2 VALVE

Inläggav Chresten Nielsen » 2023-02-06/11:03

Har du en 2 ventil BMW? Om ja så kommer här en länk till en guldgruva. Flera filmer där en expert lugnt och metodisk går igenom renovering av tre motorcyklar.
https://www.boxer2valve.com/
Chresten Nielsen
Trollhättan
BMW R1200RT - 09
Användarvisningsbild
Chresten Nielsen
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 2010-04-27/19:11

Re: BOXER 2 VALVE

Inläggav Nisse Viktorsson » 2023-02-08/17:09

Ja jag har sett flera av klippen där han mekar, finns en engelsk farbror också, Motorworks UK nånting, jag beställde lite delar därifrån för ett par dagar sedan. De har en sats till Bing 40 mm som jag hoppas har alla tätningar, nålar o säten jag behöver samt reflexerna på gaffelbenen.
Det började i helgen när jag tog fram min gamla R100 -82 och började göra ren hjulen från bromsdamm (fram) o olja (bak) och leta på var slutväxeln läckte. Det var en o-ring vid bromsarmen, hade den hemma, blev tätt.
Men det var för låg nivå i drivaxeln, antingen var jag slarvig för ett par år sen när jag bytte oljorna eller så har jag läckage vid pinjonglagringen.
Bestämde mig för att beställa nya avgasrör från Siebenrock, ljuddämparna är fina min farbror måste ha bytt dom medan han ägde den, ska bli jättekul med nya rör, kanske lägger upp nån bild när det är klart.

Nisse.
Nisse Viktorsson
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2022-01-09/12:42

Re: BOXER 2 VALVE

Inläggav Nisse Viktorsson » 2023-02-08/22:02

Sorry, farbrorn jobbar på Brook's airhead garage.
Men jag beställde delar från Motorworks.

Nisse
Nisse Viktorsson
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2022-01-09/12:42


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst