http://www.bikeexif.com/bmw-r605
Jag har några frågor jag vore tacksam för svar på, jag har försökt läsa på så mycket som möjligt men tar gärna emot synpunkter och erfarenheter.
Vad jag kan förstå gjordes inga större modellförändringar mellan 1970 - 1973, undantaget är "brödroststanken" och en längre hjulbas (LWB) under andra halvan av 1973.
- När det gäller SWB, LWB-modellen eliminerade vobbling i höga hastigheter, det jag planerar är ju ingen vägraket! Kommer jag att märka av nackdelen med SWB i hastigheter upp till 120 eller är det bättre att satsa på en LWB-modell?
- MC:n i länken är sänkt, i framändan med ca 5 cm. Hur gör man denna operation?
- Bak finns Boge-dämpare på 31,6 cm, med en fjädringsväg på 12,5 cm. Finns det dämpare som är användbara med ca halva den fjädringsvägen?
- Däcken ser på motorcykeln i länken ser "fetare" ut än original, vilken dimension kan det vara?
- Den 24-literstank som är till R90S och R100, passar den på en /5-ram?
- Den femväxlade lådan kom fr o m /6, hur är /5 fyrväxlade låda?
- För att en /5 skall bli tillförlitligare och lättare att leva med, vilka modifieringar är rekommenderade? Jag har bl a läst om "electronic ignition" och "hard valve seats" för blyfri bensin
Många frågor blir det... jag blir oerhört tacksam för de tips och svar jag kan få.
MVH
Peter