colsson skrev:Berätta mer om varför det är livsfarligt med nya belägg i gammal trumma.
Magnus Wennerberg skrev:Kommer vajrarna färdiga när man köper en, eller får man löda fast stoppet själv?
Håkan skrev:Magnus Wennerberg skrev:Kommer vajrarna färdiga när man köper en, eller får man löda fast stoppet själv?
Hej.
Ett enkelt svar: Köper du BMW originaldelar så passar det direkt, utan lödning m.m.
Det finns också en justerskruv på frambromsens bromssköld. Med den kan man justera så att ingen bromsback ligger och släpar (bromsar något) mot bromstrumman när bromsen är utsläppt.
Mimmi skrev: Likaså finns det även medel, vanligen kallat blyersättning, att slå i bensinen för att ge skydd för ventilerna på motorer som är konstruerade för blyad bensin.
Kovlingen skrev:Mimmi tar knäcken på oss alla //
Mimmi skrev:Det får jag sota för ännu...
Mimmi skrev:Att det smäller när man växlar beror på att man inte gör det på "rätt" sätt. Om man förspänner växelpedalen med foten innan man kopplar ur för växling glider växlarna i mycket fint och tyst, tystare, än annars. Alltså; När Du accelererar på växlarna, dra upp pedalen unedr tiden, vid växlineg kopplar Du bara ur och släpper gasen som vanligt. Men det skall gå snabbt, motorn skall knappt varva ner och kopplingen skall inte vara inne länge. Alltså ingen "gubbakörning"! Samma sak vid nedväxling, snabbt och med mellangas, mer mellangas ju större varvtalsskillanden är mellan befintlig växel och den kommande, vilket också naturligtvis är hastighetsberoende.
Med lite övning sitter det förfarandet helt naturligt, utan att man reflekterar på det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst