http://www.tripak.se/?action=01Notera att -produkinformationsbladet- som de enligt EU-lagstifting är skylldiga att tillhandahålla finns inte och omnämns inte heller.
Det går -inte- att få fram via hemsida vad produktien innehåller.
De skriver:
• Högsta andel smörjskydd av alla testade tillsatser.
• Rengör och ger högsta smörjskydd till ventilsäten, ventiler, spridare, förgasare, tändstift, bränslepump, topp m.m.
• Oktanhöjande - ökar förbränningen, K-skydd, blyersättning.
• Reducerar utsläppens Co-Hc värden 60 - 80% äldre fordon utan katalysator.
• Nya fordon med katalysator, 80 - 100% lägre Co-Hc utsläpp.
• Många användare registrerar betydligt lägre bensinförbrukning.
De "bevis" de anför är:
http://www.tripak.se/index.php?action=60Vi får inte tillgång till studierna, labben, ingen hårddata alls.
K-skydd = karburatorskydd = förgasarskydd...
Se'n går man över till svepande ordalag om bränslesystem och hur bra medlet är för det...
Förra gången jag titta på nått sånt här var hos Mekonomen, 1990-ngt. På STP stod det i det mycket finstilta att innehållet var 99.5% lackafta och 0.5 kolväteprodukter.
...hm,...
Det här -osa- avdamma "Injector Clean" från STP...
Håll du dig till beprövade medel. De i klubben jag frågat har samtliga svarat att de använder, liksom jag, OK's blyersättning.
Vill du promt ha nått dyrare så föreslår jag att du vänder dig till
http://www.smorjteknik.sehttp://www.magnagroup.com/products/omeg ... dis903.pdfi kombination med:
http://www.magnagroup.com/products/omeg ... dis991.pdfÄven fast jag är Omega "frälst" så väljer jag att snåla på blyersättningsmedlet då så många provat och funnits OK vara helt ok.