Då var det næstan dags igen. Det hær ær æn så længe på planeringsstadiet men troligtvis blir det åt det hær hållet.
Jag har nu kopierat bild på en BMW och "paintbrushat" lite.
Hær syns hela hojen:
http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... titled.png
Jag har satt lite siffror på de stællen som ska ændras.
1. Luftburken ska vara kvar. Dæremot så ska ev. ABS pumpen och ventiler monteras i dær. Svetsar igen de hålen dær luften går till førgasarna. Det blir ett nødfall ifall man får ont om plats. Vill inte ha massa grejer synligt. Vevhusventilatonen rætt ut och ner.
2.Skivbrommsar, med ABS. Fram och bak. Helst eg. behålla orig. hjul. Men det får visa sig vad jag får tag på før grejer och hur det passar.
3.Avgssystemet går under toppar som vanligt. Tar bort centralstødet och bakom oljetråget bygger en box (ljuddæmpare) från dæmparen två korta utblås på var sin sida.
4.En støtdæmpare som går från svingen upp till ramen. en sån fin med justering.
5.Bakpartiet blir i plåt som svetsas direkt på ramen. Ska bli mjuka former. Kommer inte att gå så vasst upp den kommer att ha den fina bulan i bakændan. I bakændan ska det byggas in stopljus och ev. blinkers. regskylt som stænkskærm, lampa som lyser ner på reg. skylten från bakændan.
6.Aluminumdynan! Min egna "trademark" før hårda mæn. Ev. sån spikmatta som några tipsade om.
7.Førlænga/bygga om svingen. Førlænga och førstærka den. Fræmst før att fjædern ska ha lite hævarm att jobba mot och då får inte bakhjulet ta i. Ci 6-10 cm. Førstærka baksvingen så att den tål att kraften av fædern tas upp nærmare motorn. Få med den bulten i slutvæxeln dær orig. dæmpare satt så att belastningen blir rætt.
Blinkers från styrændar och æven backspeglar som sitter ænda ut.
Om jag inte får tag på en sån lykta som jag har på min så bygger jag sjælv inst. panel. Blir mer el. baserad før att slippa varvtalsvajern samt hastighetsmætarvajer.
Istællet før att all el ska kopplas in i lyktan så drar jag rena kablar och de som måste skarvs kopplas ihop blir under tanken.
Brænsletanken sån som jag har på min idag, sån med lucka.
Bygger om tanken så att man inte ser ventiler. De kommer att peka innåt mot varrandra. Dra brænsleslangar igenom luftfilterkåpan och ut från de små hålen i botten. Ena sidan dær man tar brænsle så monterar jag ev. en magnetventil som øppnar då tædningen ær på (beroende på strømførbrukningen).
Ska førsøka hålla den så ren som møjligt, behålla de gamla linjer och ha en modern bromssystem.