Firma (Sthlm) som kan rikta ekrade hjul (R60/5)

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Firma (Sthlm) som kan rikta ekrade hjul (R60/5)

Inläggav PelleCarb » 2020-05-14/20:22

Hej.

Kan någon på forumet ge tips om en firma, i eller nära Stockholm, gärna söderort, som kan fixa ett wobblande framhjul på min R60/5?

Det är inte något stort problem, men det gör att det vibrerar på jäkligt tråkigt sätt och jag tänker att det kan vara dåligt för lager på sikt.

Jag var hos en firma som fixade på nya däck och slang som sade sig kunna fixa det genom att spänna och justera ekrarna (lät rimligt) en annan dag. Men den firman återkopplar inte mina samtal och SMS längre så jag gissar att de ångrade att ta på sig arbetet.

Nyfiken fråga: Hur lång tid tar det för en kunnig person att utföra ett dylikt arbete?

Mvh\Pelle
P.S.: För er som hjälp mig med förgasare, oljeläckage, bränslekranar mm så vill jag berätta att den nu startar klockrent, spinner superfint, droppar ingen bensin och gick igenom besiktningen utan anmärkning.
PelleCarb
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 2019-05-22/21:28

Re: Firma (Sthlm) som kan rikta ekrade hjul (R60/5)

Inläggav SuperMek » 2020-05-14/20:34

Det där fixar Kjell på Wheeler Dealer!
http://www.wheeler-dealer.se
//Christian D7
R1250GSA 2020
K100RS 4v 1990
Användarvisningsbild
SuperMek
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 2013-06-03/01:59
Ort: Tumba (Stockholm)

Re: Firma (Sthlm) som kan rikta ekrade hjul (R60/5)

Inläggav Håkan » 2020-05-15/04:25

PelleCarb skrev:P.S.: För er som hjälp mig med förgasare, oljeläckage, bränslekranar mm så vill jag berätta att den nu startar klockrent, spinner superfint, droppar ingen bensin och gick igenom besiktningen utan anmärkning.

Härligt att läsa Pelle. Jag tycker nästan R60/5 är trevligare att köra än R75/5. :o
Silkeslen motorgång, faktiskt kraft och vrid så det räcker för MC typen. :)
Ändå är det R75:an som står högst i kurs vid försäljning... :?


PelleCarb skrev:Nyfiken fråga: Hur lång tid tar det för en kunnig person att utföra ett dylikt arbete?
[/i]

Det beror på... Du hade fått nya däck på? Troligen behöver däcket monteras av för att detta jobb skall bli så bra som jag tycker din MC (och du) förtjänar. Men någon timme totalt tar väl jobbet.

Bild på mitt hjul jag nyligen ekrade upp, till sidvagnen som snart ska monteras på min R67/2.

IMG_5956.1.jpg
IMG_5956.1.jpg (90.68 KiB) Visad 1877 gånger

:D
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Firma (Sthlm) som kan rikta ekrade hjul (R60/5)

Inläggav BmwMats » 2020-05-15/16:10

Vackert, en fröjd för ögat att se Håkan... :D
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6103
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Firma (Sthlm) som kan rikta ekrade hjul (R60/5)

Inläggav Jörgen Mehlqvist » 2020-05-19/20:16

Wheeler Dealer i Nacka är toppen.

Var noga med att kolla öppettider då han bara har öppet några få dagar i veckan samt öppnar runt 12.
R 1200 GSA
Triumph Tiger 800 XCA
HD V-Rod Muscle
Användarvisningsbild
Jörgen Mehlqvist
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2020-05-01/11:15
Ort: Gotland och Stockholm


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron