BmwMats skrev:Det kommer lite bilder och information lite allteftersom här i tråden om det finns önskemål och intresse för gamla Bumsar...
Håkan skrev:... Fint skick, syns att du är rädd om dina tillhörigheter. Sånt värmer mitt hjärta.
Vi har ju en del kontakt, utan för detta forum, i detta ärende. Jag planerar in ett besök vad det lider.
Måns Ulveståhl skrev:RetroMats,
Hela vrålåket skriker "Kroma mig!!".
Fräckt om allt utom sadel, fotpinnar, och handtag hade fått amerikanska versionen av WD-40.
Dags att bygga ditt eget "krombad".
henriksch skrev:Kul projekt!
Tycker att det är lite extra kul med att du sätter igång för funktion inte bara original. Det är ju en grej som har sin ålder och därmed historia och som det är trevligt att den syns.
Gör att man pallar använda den efteråt också, lägga till lite mer historia liksom, att den inte bara blir en uppvisnings-möbel.
Skoj om du pallar plåta och lägga upp så man kan följa!
mvh
Henrik
Hasse Gustafsson skrev:Släpp ur luften
Håkan skrev:Släpp ur luften.
CG Arvidsson skrev:En liten petitess bara. Någon nolla står det nog inte på svänghjulet. OT ska du se i hålet, Obere Totpunkt, övre dödpunkt. Kolven ska ju också vara i kompresionstakten, och inte i utblåstakten.
BmwMats skrev:Hoppas dom passar på tanken, Martin sade att han inte var säker dock gällande dimensionen 20mm och 1,00 mm gängstigning.
Det var en nyare variant av kran än dom gamla som sitter på cykeln och läcker i dagsläget.
BmwMats skrev:Skall prova om Plastic Padding är det rätta valet att täta dessa mikroskopiska glipor/otätheter innan jag lägger på en slipgrund och därefter lack.
Enligt databladet skall denna produkt vara bland annat tät mot bensin.
/BmwMats
henriksch skrev:Det enda som funkade för mig var deras speciella tätare se bild. ALLT annat började läcka så småningom. Nu är den tät tack vare TIG-lödning och denna gucka.
Lycka till!
Håkan skrev:BmwMats skrev:Hoppas dom passar på tanken, Martin sade att han inte var säker dock gällande dimensionen 20mm och 1,00 mm gängstigning.
Det var en nyare variant av kran än dom gamla som sitter på cykeln och läcker i dagsläget.
Bensinkranarna passar, det är samma gänga från 1950 till 1996...
Varför ändra på nåt som fungerar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst