Vi gjorde en minisemester på runda 50 mil, fördelat över flera dagar. Motorcykeln skötte sig exemplariskt. På hemvägen blev det dags att tanka, i Hjortkvarn, och medan vi stod där kom regnet. Det regnade ihållande till vi närmade oss Norrköping men det är ju inte ovant när man åker MC.
När vi kom till Hamnbron var det kö och vi fick krypa fram. När vi skulle starta vid rödljuset dog maskinen. Det kändes som om den storknade. Efter en stund gick den igång men vi tog oss de sista kilometrarna en bit i taget.
Väl hemma sprayade jag alla elkontakter, kollade stift och trodde allt var ok. En vecka senare tog jag motorcykeln på ett ärende. Runt fem kilometer. Maskinen gick dit som en dröm men hem kom jag inte! Hemfärden gick bara en bit i taget. Varje gång jag startade gick maskinen en liten stund. Sedan storknade den, Ibland med präktiga avgassmällar!!!
Jag fick, till slut, lämna maskinen och blev hämtad. På kvällen gick jag tillbaka och kunde köra hem maskinen på 2an. Det gick att hålla liv i motorn om den fick varva > 3000 RPM.
Nu har jag bytt tändmodul, tändstift, gjort rent tändspolar och kablar. Jag har fin gnista. Perfekt synk på gasvajer, den lyfter spjällen samtidigt på båda förgasarna. Justerat tomgångsställskruvarna. Allt ser bra ut.
Idag tänkte jag ta en provtur men den startar bara på en cylinder. Drar jag i vänster gasvajer händer först ingenting men drar jag lite till varvar maskinen upp på bägge cylindrarna. När jag släpper efter slutar vänster cylinder att tända.
Vad ska jag leta efter? Fel i förgasaren? Det känns ju inte som ventilproblem eftersom motorn går fint på högre varv.
Är det någon som har ett bra tips? Just nu har jag slut på idéer
Anders