God Jul!
Först goda nyheter. Jag har rengjort alla kontakter som jag kommer åt utan att mecka isär främre kåpa och motorn. Nu funkar blinkers utan att jag behöver varva motorn så lite mindre motstånd bidrog det till.
1. Min första fråga gäller ”Ignition coil 6V for BMW”. Kommer jag få en helvetes jävla stöt om jag pillar med fingrarna där (se bifogad bild). Frågar eftersom jag har stor lust att mecka loss dom då den ena förmodligen är helt paj, det har läckt ut brun smörja från den ena eller båda (se bifogad bild).
2. Min andra fråga är om det normalt är en eller två ”Ignition coil 6V for BMW” på en BMW R60/5?
3. Min tredje fråga är om Ignition coil 6V for BMW levererar ström till startmotorn, för den vill fortfarande inte vrida runt. Den orkar inte, den låter som en kulspruta (hack hack hack) men inget vev kommer till motorn. Kopplar jag in ett stort 12V batteri så drar den dock runt. Vad tror ni, motstånd pga. av ärjade kontakter eller måste jag rengöra startmotorn eller både och?
Mvh\Pelle