Renovera växellåda

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Renovera växellåda

Inläggav Jan Berg » 2021-08-23/13:11

Hej!

Nån som vet en bra verkstad för växellådsrenovering?
5 växlad med kick, sitter på en R100 GS -90.

/Janne
Jan Berg
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 1996-06-03/01:00

Re: Renovera växellåda

Inläggav BmwMats » 2021-08-23/19:22

Det finns nog någon här på forumet som har kompetens för detta, men jag låter den personen höra av sig själv i så fall när han läser din fråga.

Annars har vi Kenneth's MC i Göteborg, som är duktiga och noggranna när dom arbetar med kunders fordon.
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Renovera växellåda

Inläggav Jan Berg » 2021-09-05/09:36

Hej, tack för svar. Verkar vara ont om verkstäder som vill göra nåt sånt här väntar nu på återkoppling från Kenneth's annars får jag försöka själv.
Jan Berg
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 1996-06-03/01:00

Re: Renovera växellåda

Inläggav BmwMats » 2021-09-05/10:58

Tror nog att det finns ett antal här på forumet som vågar sig på och är kunniga inom detta med reparationer, men så är det ju det här med garantier och liknande, så det är väl bara firmor som kanske är aktuella i ditt läge.

En växellåda är ju inte "raketteknologi", men man måste vara ytterst noggrann med toleranser och spel.
Inte många idag som har den "rätta känslan" att göra sådana reparationer.

Kenneth's MC kan detta, även om det kostar en slant.
Martin som driver detta företag vars numera bortgångna fader Kenneth, är uppväxt i verkstaden med sin far och har troligvis gjort liknande reparationer åtskilliga gånger.
Fadern Kenneth fick dessutom åtskilliga pris som "Bästa MC-mekaniker" då det begav sig.

Både Kenneth och Martin har jag konsulterat och fått hjälp av under många år, framförallt under 80-talet då jag inte var så van att skruva själv.
Fadern arbetade då på en annan firma, men var otroligt kompetent och öppnade sedemera egen firma som idag är högt ansedd som en firma man vänder sig till när man behöver kompetent hjälp.

Observera att jag inte har något att göra eller vinner på att skriva detta för deras räkning, men vill ändå framhålla duktiga företag och mekaniker.

Lycka till, med vänliga hälsningar - BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Renovera växellåda

Inläggav CG Arvidsson » 2021-09-05/18:15

Renoverade min låda i 90S:n när jag återställde den till nyskick från skräckskick. Lådan blev som ny efter att Kenneth hade haft hand om den. Oljan som var i min vid köpet liknade chokladsås pga vattenskadad olja och rostiga detaljer. Vid montering ska alla delar passas in noggrant med olika verktyg,för att den ska fungera bra.Värt varenda öre.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst