Tuppjuck Navigator VI.

Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Birger Larsson » 2019-06-24/11:18

Fullständigt hjärnsläpp. Kan inte komma åt några som helst funktioner, förutom då jag vickar tumhjulet fram och tillbaka, då den blir normal för en liten stund.
Jag tror mig ha sett en tidigare tråd i ämnet, men hittar densamma.
Tips önskas.
Birger.

Ps Fick enhet utbytt i höstas på garanti. Ds
Kom alltid ihåg att Du är unik - precis som alla andra!
R1250GSA HP
Användarvisningsbild
Birger Larsson
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 2001-08-13/01:00
Ort: Linköping.

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav CG Arvidsson » 2019-06-25/21:07

Det fick jag också min VI:a idag. Slitet med en massa rutter till min resa nästa vecka. Helt plötsligt var de flesta nerkortade till någon mil bara. Nu är dom nerladdade igen, med önskvärt resultat. Jag var dum nog och laddade ner senaste mjukvaran häromdagen. Sen blir det nog att köpa en papperskarta över det aktuella området där jag ska hålla till.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Thomas Stadin » 2019-06-25/22:44

CG Arvidsson skrev:...Jag var dum nog och laddade ner senaste mjukvaran häromdagen...


Oj då, det var jag också precis på väg att göra men så tittade jag i denna tråden först.
Tack för info!
Uppdateringen får vänta tills i november!
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Olof Eriksson » 2019-06-26/17:05

Thomas Stadin skrev:
CG Arvidsson skrev:...Jag var dum nog och laddade ner senaste mjukvaran häromdagen...


Oj då, det var jag också precis på väg att göra men så tittade jag i denna tråden först.
Tack för info!
Uppdateringen får vänta tills i november!


Har uppdaterat mina två datorer och Navigator V. Kan inte finna några fel på mina rutter i någon dator. Navigatorn ser också helt normal ut. Har uppdaterat Ola och Jens Navigator V & VI med samma karta. Och dom har nu kommit med sina rutter till Rumänien. Så jag sover lugnt inatt. För i morgon drar jag iväg på en resa söderut själv. Första anhalt Riga sen 8-10 dagar senare skall Ungern passeras. Sen vet vi inte vart det går åt för håll.
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Thomas Stadin » 2019-06-27/01:00

Olof Eriksson skrev:
Thomas Stadin skrev:
CG Arvidsson skrev:...Jag var dum nog och laddade ner senaste mjukvaran häromdagen...


Oj då, det var jag också precis på väg att göra men så tittade jag i denna tråden först.
Tack för info!
Uppdateringen får vänta tills i november!


Har uppdaterat mina två datorer och Navigator V. Kan inte finna några fel på mina rutter i någon dator. Navigatorn ser också helt normal ut. Har uppdaterat Ola och Jens Navigator V & VI med samma karta. Och dom har nu kommit med sina rutter till Rumänien. Så jag sover lugnt inatt. För i morgon drar jag iväg på en resa söderut själv. Första anhalt Riga sen 8-10 dagar senare skall Ungern passeras. Sen vet vi inte vart det går åt för håll.


Nu var det väl inte kartan som var problemet utan gissningsvis nya firmware, version 5.70.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Olof Eriksson » 2019-06-27/11:17

Allt är uppdaterat. Åtminstone enligt Garmin Express. Dvs tre navigatorer (två V och en VI).
Tre pc burkar med Windows 10. Varav två patchades till senaste version av Windows 10. Min jobb dator styrs ju via policy. Så den versionen av Windows 10 vet jag inte.

Notera att Garmin express har jag patchats två ggr inom tre veckor. Så något fel har dom nog rättat.

Hursomhellst vi har än så länge kommit till Östrafärnebo. Och kör macklunch på ortens fina cafe. Så än så länge funkar minrutt och spår.
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Thomas Stadin » 2019-06-27/14:57

Olof Eriksson skrev:Hursomhellst vi har än så länge kommit till Östrafärnebo. Och kör macklunch på ortens fina cafe. Så än så länge funkar minrutt och spår.


Ha en fin resa :)
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Olof Eriksson » 2019-06-27/18:27

Thomas Stadin skrev:
Olof Eriksson skrev:Hursomhellst vi har än så länge kommit till Östrafärnebo. Och kör macklunch på ortens fina cafe. Så än så länge funkar minrutt och spår.


Ha en fin resa :)
Tackar tackar. Sitter nu med ett par kalla i kistan (på Riga färjan)...
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Tuppjuck Navigator VI.

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2019-07-19/14:02

På min siste Europatur fikk Nav VI fullstendig spader ved 4 tilfeller.

I tre av tilfellene virker det som om den har fått en serie med input fra "hjulet" eller via skjermen, uten at jeg har touchet noe som helst.

En gang midt i Augsburg, når jeg behøvde den for å finne vegen ut av sentrum. Etter en stund reagerte den på returpilen på skjermen og ble normal.

Dette hende altså 3 ganger.

Ved det fjerde tilfellet sluttet den bare å oppdatere seg selv, altså den viste at jeg forlot hotellet i Karpacz og var med noen kilometer, deretter stoppet kartet, mens jeg selvfølgelig kjørte videre. Denne dagen var jeg avhengig av at GPS'en skulle vise vegen, så jeg foretok en tilbakestilling til "fabriksinställningar" for å få den til å vise meg vegen.

Sist hendte det ved den noe aparte påkjøringen til motorveien ved Arboga. Bortsett fra den gangen i Polen, virker det som om den går i peak og at prosessoren blir overbelastet. Jeg ser at flere får ny navigator, og det kommer jeg til å be om også, men egentlig synes jeg dette ser ut som et software - problem. I GPS eller kanskje i hojen, at hojen plutselig og ukontrollert sender en rekke input til navigator?
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1572
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst