Kartor försvunna från Basecamp efter uppdatering till v4.7.2

Kartor försvunna från Basecamp efter uppdatering till v4.7.2

Inläggav tgardelov » 2020-08-21/11:05

Någon som upplever samma problem som jag att det finns inga kartor kvar i Basecamp efter uppdatering till v4.7.2. Det hjälper inte att docka in min gps bmw nav V heller, kan inte komma åt någon karta från gps heller.
Kanske kan detta ha ett samband med att jag rensade lite i gps:en mha filhanteraren. Jag tog bort en katalog som heter Basecamp. Trodde den gällde själva programmet att installera men kanske ändå inte?
Om någon hittar den katalogen i sin gps så tar jag gärna emot en kopia via min mail thomas.gardelov@comhem.se.
Tacksam för all hjälp jag kan få :shock:

Hälsningar
Thomas G
1200 RS/ 650GS
tgardelov
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2016-02-08/22:35

Re: Kartor försvunna från Basecamp efter uppdatering till v4

Inläggav P-O. Gunnar » 2020-08-21/16:25

Har försökt ett antal gånger att installera 4.7.2.0, men det skiter sig varje gång. Felmeddelandet är "0x80070652 - En annan installation pågår redan. Slutför den installationen innan du fortsätter med den här installationen"
Det finns ett antal "lösningar" på problemet:
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 60f9cb5b1e
Jag har inte testat alla, men att starta om datorn ett antal(!) gånger kan ev. funka, ska testa alldeles strax. Annars verkar det logiskt att något fastnat i någon temporär mapp. Dålig kod kan man konstatera...
Only a Rider knows why a dog sticks his head out of a car window.
R1250GSA
Användarvisningsbild
P-O. Gunnar
 
Inlägg: 181
Blev medlem: 2010-12-29/17:17

Re: Kartor försvunna från Basecamp efter uppdatering till v4

Inläggav P-O. Gunnar » 2020-08-21/16:35

Tidigare startade uppdateringen och rusade upp till ca 1/3, därefter kom felmeddelandet. Efter att ha stängt av datorn, och sedan startat om den en gång (med alla internetanslutningar intakta) gick uppdateringen igenom med alla kartor intakta. Hoppas det kan funka för dig med!

/P-O.
Only a Rider knows why a dog sticks his head out of a car window.
R1250GSA
Användarvisningsbild
P-O. Gunnar
 
Inlägg: 181
Blev medlem: 2010-12-29/17:17


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst