Ingen koppling på S1000R

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Ingen koppling på S1000R

Inläggav Fredric Fredricson » 2016-05-20/01:00

På väg hem från jobbet så börjar min koppling krångla. Den började ta längre och längre in och först försökte jag justera den men ganska snabbt blev den så dåig att det knappt gick att köra (det var i rusningen mitt is stan) och till slute kopplade hojen inte ur alls.

Jag ringde svedea och dom skickade bärgare, som kom efter två timmar, och skeppade hojen till probike.

Jag började fundera på vad felet kunde vara och spanade in realoem.com på http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=21_0246 och här kan man se att "flärpen" längst upp sitter med en skruv. Kan det vara så enkelt att det är den här skruven som lossnat?

/Fredric
PS. Det är visserligen ett garantiärende men jag vill inte vara utan min hoj en dag mer än nödvändigt.
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Återgå till S1000 - modeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron