Parkering på Arlanda

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Parkering på Arlanda

Inläggav rilles » 2013-05-28/20:25

Ett tips som kanske är känt för några men kanske användbart för andra. Om du vill parkera hojen på Arlanda går det utmärkt bra och kostar ca 20 - 25 kr/dygn beroende på SMS-parkeringsbolag.


Parkeringen ligger alldeles utmärkt till på ett utrymme bredvid Skycity, nästan vid entrén till terminal 5. Så inga bussar eller transport från parkering. Bara att byta om, låsa och hoppa på planet.



Parkeringen är stor och rymmer säkert 10 - 15 hojar på markerat utrymme. När jag var där i helgen var det 5 andra hojar där. Några platser befinner sig under rampen och är så gott som torra.


Eftersom jag har stora lådor kan jag låsa in all min utrustning. Området känns säkert, men det är klart att det är ganska tomt på natten. Det finns några byglar att låsa fast hojen i om man så önskar.


För att parkera behöver du betala med SMS. Eftersom jag har jobbtelefon så fungerar inte det för mig. Men det finns ett alternativ med en app för en smart telefon som fungerar. Eller via webben med dator. Det tog mig lite tid att fixa detta på plats. Här kommer därför en bild på skylten vid parkeringen, då kan du välja levernatör själv och fixa konto för SMS-parkering hemma.



Det är easy:park som jag använde för att betala med kort. De tar ut 4 kr extra per parkering. De andra företagen har månadsavgifter mm. Tyvärr kan man bara betala för en dag (20 kr) eller 30 dagar (200 kr). Men eftersom allt sköts via nätet var det inget problem för mig, jag förlängde parkeringen dagligen från utlandet.


Nämnas kan att hojen bredvis mig fått P-bot.


Richard Sjögårdh
www.gettingaround.se
Användarvisningsbild
rilles
 
Inlägg: 209
Blev medlem: 2007-08-08/18:10

Re: Parkering på Arlanda

Inläggav Robert Ryberg » 2022-06-07/16:35

Tack Richard!
Även om ditt inlägg är 9 år gammalt har det hjälpt mig att hitta MC-parkeringen. Swedavias inforamation är minst sagt vag och jag rullade runt inne i P-huset sist för att hitta rätt, men gav upp. Med din information och Google Street View lyckades jag se var det är - utomhus under rampen. Ritat in på kartan där jag gissar det ligger och hur man kör in. Uppdaterar detta inlägg om jag har fel.

Skärmbild 2022-06-07 172721.png

Skärmbild 2022-06-07 173235.png
Robert Ryberg
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2022-06-07/16:24

Re: Parkering på Arlanda

Inläggav Robert Ryberg » 2022-06-13/12:36

Efter besök visade det sig att platsen flyttats något. Man kan dock inte uppdatera inlägget så här kommer en uppdatering:
    MC-platsen ligger numera utmed huset, under bar himmel.
    Dock möjlighet att stå under tak om man behöver byta om vid risigt väder.
    Kör in direkt från rondellen.
Skärmbild 2022-06-13 131355.png


Plats för max 10 cyklar dock med lite kreativ parkering.
2022-06-08 06.53.02.jpg


Billigt dock jfr bilparkering på Arlanda.
2022-06-08 06.56.54.jpg
Robert Ryberg
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2022-06-07/16:24


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst