service

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

service

Inläggav Stefan Wetterling » 2020-08-09/16:57

Köpte en begagnad bmw1200 lt förra året som vi trivs väldigt bra med.Men problemet nu är var vi ska serva den har ringt claessons två gånger.Första gången utskälld för att jag vill beställa service andra gången sa han ring i september.Har nu fått en tid i ångelholm .Men är det någon här som kan tipsa om något fler ställe öster ,väster eller norr ut från Ljungby räknat.
Stefan Wetterling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2020-08-09/16:44

Re: service

Inläggav GSven » 2020-08-09/18:03

Välkommen till klubb och forum.
Auktoriserad? Hur långt kan du tänka dig?
Löddeköpinge, Kalmar, Göteborg (=Hisings Kärra)
https://www.bmw-motorrad.se/en/public-p ... cator.html
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: service

Inläggav Bror Gårdelöf » 2020-08-09/18:10

Alternativ1 i Kalmar, Kenneths MC-Service eller Elit-MC i Göteborg, Bike i Trollhättan, Beviks i Linköping och Carlbarks i Kumla är de märkesverkstäder, som jag tror mig känna till, och som ligger på någorlunda anständigt(?) avstånd från Ljungby. (Kan ha fel.)

Har du tillgång till Bumsen, brukar BMW ha en annons i varje nummer, där märkesbutiker och -verkstäder finns listade. Tyvärr är de inte så många - men vi i Sydsverige har tillgång till fler än märkeskamraterna norr om Sundsvall.
Kenneths MC har ett gediget rykte som Sveriges främsta BMW mc-verkstad.

Men ditt grundläggande problem är att med kort varsel(?) hitta en tid mitt i säsongen. Det kan nog vara knepigt, vart du än ringer.
Sedan många år försöker jag räkna ut, ungefär när cykeln kommer att behöva service, och bokar den ett par månader i förväg.
Av samma skäl kommer du att ha mycket lättare att få servicetid, när säsongen går mot sitt slut - men det är måhända klen tröst i nuläget.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: service

Inläggav gorbra » 2020-08-09/19:53

Har du fått tid hos Gerts i Ängelholm behöver du inte oroa dig. Som Bror skriver försök att vara ute i hyfsat god tid. Det jag inte gör själv på min cykel lämnar jag med varm hand till mekanikerna där. Gå in och kolla på hemsidan hur länge de jobbat där. Sånt ger erfarenhet och kunnande. Alltid trevligt bemötande och inte omöjligt med ett samtal med mekanikern. Vad gäller övriga ställen så är det redan besvarat och där har jag ingen erfarenhet. Vill du ha rolig väg ner så kör över Knäred, Stäme, Våxtorp och Rössjöholm.
Någon som har bra rykte är Markussens MC i Eldsberga. Vet dock inte om han servar BMW.
Lycka till Göran
gorbra
 
Inlägg: 223
Blev medlem: 2010-04-15/16:59

Re: service

Inläggav Peppe509 » 2020-08-09/21:22

JE68 i Löddeköpinge, där servrar de BMW.
Peppe509
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2020-07-26/19:23


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst