jai134 skrev:Jo, jag kollar runt på motorcyklar för att ha en vardagshoj som alltid fungerar och är bekväm även i rusningstrafik i Stockholm. Jag vill också kunna åka med min sambo bakpå på dagsutflykter, men inte så att vi drar ner i europa på en månadslång tripp. Jag har också sommarställe i Kopparberg vilket är en tur på 25 mil hemifrån. Jag har åkt hoj länge men egentligen bara sporthoj. Skulle jag ledsna dag två på en R850R från 98 resp 95? Det finns två eller tre billiga på blocket och de kostar ju absolut inget i försäkring
R850R är en mycket trevlig hojj dock finns ett par saker att ha i åtanke med dessa hojjar.
nr1. Dessa maskiner är känsliga för osynkade gasspjäll och ventiltjysteringar som inte är helt 100%. ingen katastrof men resulterar i magerryckningar. När jag precis hade köpt min R1150GS hade jag enorma problem med magerrykningar och fick avbryta flera omkörningar under en långtur med sambon. Dock när jag lärt mig hur man gjorde gasspjällstjystering och gjorde dessa ofta så försvann dom problemen. Jag fick göra gasspjälssynkning ungefär två-fyra ggr om året eller efter runt 500mil men vad jag förstått är olika hojjar olika känsliga.
nr2. Efter en sporthojj kommer nog en R850R kännas rätt tam. Men ta en provtur på en och se om du kan leva med det.
vad det gäller att ha passagerare så är det inga problem min fru satt som en drottning bak på min GS och det är ungefär samma sadel på dom så det ska nog inte vara ett problem.