vad heter den här vindruteprylen på svenska?

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

vad heter den här vindruteprylen på svenska?

Inläggav orjan » 2020-09-21/15:53

Hej!

Vad heter/kallar man en sån avlång detalj som det kan sitta två av, längre ner på utsidan av en vindruta?
Jag vet inte om den bara har dekorativ funktion eller även stagar upp något sätt.

På tyska heter den Windschildblende och ser ut så här:
https://shop.bmw-motorrad.de/motorrad-de/de_DE/p/-/windschildblende-verchromt-links/7727403/

Tack i förväg
Örjan
PS. Första gången jag skriver här. Jag jobbar som översättare. Och har egentligen ingen BMW, men väl en gammal Yamaha SR 500 och en riktigt gammal MZ TS 250. 8-)
orjan
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2020-09-21/13:45

Re: vad heter den här vindruteprylen på svenska?

Inläggav Lindeberg » 2020-09-22/17:32

Windshield trim på engelska i alla fall. Ännu inte lyckats hitta tillbehörsprislistan på svenska, även om det är svenska priser som anges i den engelskspråkiga listan. Kan inte förstå hur BMW inte kan översätta information till svenska, skulle aldrig accepteras för BMW bilar.
Användarvisningsbild
Lindeberg
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 2008-05-11/19:54

Re: vad heter den här vindruteprylen på svenska?

Inläggav orjan » 2020-09-22/20:48

Tack för tipset!
Jag har funderat lite på att använda ordet vindrutetrimning som en nödlösning, men försöker egentligen undvika engelska ord, tycker att det redan används för många såna.
Vet man vad prylen gör, är det bara en prydnad eller har det även en annan funktion?
Mvh Örjan
orjan
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2020-09-21/13:45

Re: vad heter den här vindruteprylen på svenska?

Inläggav Håkan » 2020-09-24/06:38

Under rubriken "Täckkåpa vindruta" finns de två "List vindruta förkromad höger" och "List vindruta förkromad vänster" angivna med sina respektive artilelnummer.
I min Svenska version av BMW ETK. :)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: vad heter den här vindruteprylen på svenska?

Inläggav orjan » 2020-09-24/08:50

Frågan löst!

Håkan skrev:Under rubriken "Täckkåpa vindruta" finns de två "List vindruta förkromad höger" och "List vindruta förkromad vänster" angivna med sina respektive artilelnummer.
I min Svenska version av BMW ETK. :)


Supersjysst. Tack ska du ha! :D
orjan
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2020-09-21/13:45


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst