Sida 1 av 1

Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

InläggPostat: 2022-05-18/20:31
av Kenneth Lundgren
Märkte att det börjar närma sig ett byte av framdäck. Bytte bakdäck förra året, ersatte med vad som var på innan Contiroadattack 3 GT. Nöjd med dom så jag tänkte fortsätta med Conti. Det har kommit ut en ny version Contiroadattack 4 men finns (ännu) inte i GT version, frågan är om det kommer i GT version? En del märken har inte den delningen.

Normalt brukar det gå ungefär två bakdäck på ett framdäck, och bakdäcket har gått 400 mil nu så jag tänkte blanda versioner ett tag. Man vill ju ha den senaste tekniken. Har forskat på nätet men inte hittat något om GT i framtiden, kan de ha övergett GT modeller? Vågar man köpa/köra utan GT till en R1200RT LC?

Re: Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

InläggPostat: 2022-05-20/17:35
av Kenneth Lundgren
Jag fick svar på min fråga här: https://roadattack4.de
Nu är det bara frågan när.

Re: Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

InläggPostat: 2022-05-22/14:57
av Bror Gårdelöf
Du bestämmer naturligtvis helt själv, men skillnaden mellan olika premiumdäck är numera försumbar.
Så du måste inte åka/vänta på lämplig svål från Continental.
Dunlop Roadsmart IV, Michelin Road 6 och Pirelli Angel II (och måhända fler?) finns i GT-versioner ute på marknaden.

Re: Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

InläggPostat: 2022-05-23/19:05
av Kenneth Lundgren
Ja det är precis som du säger, marginalerna är så små att jag är inte pilot nog att märka skillnader.
Min strategi blir och redan beställt en roadattack 3 GT till framhjulet och sen roadattack 4 GT till bakhjulet när det är dags för att sedan ha 4 GT runt om.

Min högst ovetenskapliga i det närmaste kaffesumps spående tro på Continental är en långvarig relation till mina fordon, ja även bilar.