Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

Inläggav Kenneth Lundgren » 2022-05-18/20:31

Märkte att det börjar närma sig ett byte av framdäck. Bytte bakdäck förra året, ersatte med vad som var på innan Contiroadattack 3 GT. Nöjd med dom så jag tänkte fortsätta med Conti. Det har kommit ut en ny version Contiroadattack 4 men finns (ännu) inte i GT version, frågan är om det kommer i GT version? En del märken har inte den delningen.

Normalt brukar det gå ungefär två bakdäck på ett framdäck, och bakdäcket har gått 400 mil nu så jag tänkte blanda versioner ett tag. Man vill ju ha den senaste tekniken. Har forskat på nätet men inte hittat något om GT i framtiden, kan de ha övergett GT modeller? Vågar man köpa/köra utan GT till en R1200RT LC?
BMW R1200RT LC
Ducati ST3
Användarvisningsbild
Kenneth Lundgren
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2021-05-27/18:13
Ort: Laholm

Re: Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

Inläggav Kenneth Lundgren » 2022-05-20/17:35

Jag fick svar på min fråga här: https://roadattack4.de
Nu är det bara frågan när.
BMW R1200RT LC
Ducati ST3
Användarvisningsbild
Kenneth Lundgren
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2021-05-27/18:13
Ort: Laholm

Re: Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2022-05-22/14:57

Du bestämmer naturligtvis helt själv, men skillnaden mellan olika premiumdäck är numera försumbar.
Så du måste inte åka/vänta på lämplig svål från Continental.
Dunlop Roadsmart IV, Michelin Road 6 och Pirelli Angel II (och måhända fler?) finns i GT-versioner ute på marknaden.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Jaha, det gick ju fort. Framdäck.

Inläggav Kenneth Lundgren » 2022-05-23/19:05

Ja det är precis som du säger, marginalerna är så små att jag är inte pilot nog att märka skillnader.
Min strategi blir och redan beställt en roadattack 3 GT till framhjulet och sen roadattack 4 GT till bakhjulet när det är dags för att sedan ha 4 GT runt om.

Min högst ovetenskapliga i det närmaste kaffesumps spående tro på Continental är en långvarig relation till mina fordon, ja även bilar.
BMW R1200RT LC
Ducati ST3
Användarvisningsbild
Kenneth Lundgren
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2021-05-27/18:13
Ort: Laholm


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst