Safety first

Utrymme att lägga in filmer och bilder som klubbens medlemmar kan vara intresserade av.

Safety first

Inläggav Ecklesiastik » 2019-07-25/12:08

20180521_163741.jpg

kollade igenom lite bilder från min och sambons fjolårstripp till peru och snubblade över denna bild. Vänligen notera tanklocket. Önskar jag fick en bild av herrn som rullade in på hojjen med en cigg i mungipan och en hjälm med samma strukturella integritet som plasten som toffefe kommer i. Notera även bilden på Polis patrullen även dom utrustade med den bästa säkerhetsutrustningen. Högst oklart om dom där hjälmarna ens duger som cykelhjälm
20180517_175353.jpg
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 682
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Safety first

Inläggav BmwMats » 2019-07-25/20:58

Roligt att se dessa bilder, skiljer ju sig lite mot vad vi är van vid för standard här... :mrgreen:
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Safety first

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-09-25/10:58

Noterade denna tråd först nu. Bilden påminner mig osökt om salig Bosse Rindars allra första drapa i svenska Classic Bike - "Vurpekvilibristen". Han åtog sig före sin artonårsdag att köra Stockholm - Hamburg - Stockholm för att hämta något till firman, där han jobbade (gissningsvis faderns?).
Fordonet var en Husqvarna Silverpil(!) - och Bosse gillade att åka. Han fick ju bensinen betald.
Under resan havererade tanklocket - eller kom bort på något annat sätt. Han provade med en papperstuss i hålet. Tussen blev snarast en veke, som drog upp oljeblandad bensin, som sedan hamnade på Bosses kläder.

Kåseriets titel kom av, att Västtyskland i alla fall det första decenniet efter kriget ofta använde "Blaubasalt" som vägbeläggning - ökänd för att bli såphal i väta. Eftersom det regnade under den sydligare delen av resan, synade han markplanet mer än en gång - dock utan att vare sig han eller hojen fick några allvarliga skador.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Film & Bild

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst