USA resan 2019

Utrymme att lägga in filmer och bilder som klubbens medlemmar kan vara intresserade av.

USA resan 2019

Inläggav aksv » 2020-04-22/05:29

Hej
Efter att i många år gjort MC resor med mitt kompis gäng, blev förra årets längre resa lite annorlunda.
Det blev en resa med min sambo Maria samt Johnny och hans fru Mimmi till USA i stället.
Vi bokade en paketresa med det norska företaget Joyride. Wild west tour, 420 mil under nästan tre veckor totalt.
Det fanns just inget alternativ till Harley-Davidson att boka, och vill man uppleva USA på motorcykel är nog HD ändå det rätta valet.
Normalt körs dessa turer med ca 20 personer på 10 motorcyklar, plus guide på MC i täten, och en medföljande buss i släptåg med packning och förfriskningar. Men på grund av mindre bokningar och sena avhopp blev vi bara fyra i vår grupp. Heder åt Joyride som ändå genomförde turen med en medföljande kombinerad guide och förare av en mindre följebuss. Vi fick alltså en lyxresa med egen guide på fyra personer, vilket vi snabbt förstod skulle bli mycket bättre än att köra i en större grupp.
Resan var helt fantastisk. Den del av USA vi reste igenom var så omväxlande att man aldrig tröttnade på de fantastiska landskapet vi reste igenom. För det mesta på mindre vägar med väldigt lite trafik.
Efter att ha kört BMW R1200GS i tio år kändes HD,n väldigt ålderdomlig och klumpig.
Vi kan verkligen rekommendera en sån här resa i USA och Joyride överträffade verkligen våra förväntningar.

Så som under tidigare år delar jag med mig av våra upplevelser med denna lilla film.
https://youtu.be/-4ycpp9i348

Hälsningar
Åke Svensson
Användarvisningsbild
aksv
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 2010-09-29/20:42

Re: USA resan 2019

Inläggav BmwMats » 2020-04-24/20:08

Ber att få tacka för en otroligt trevlig film och reseberättelse.
Har stor lust att också få uppleva detta någon gång i framtiden.

Med vänliga hälsningar - BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: USA resan 2019

Inläggav Bror Gårdelöf » 2020-04-27/07:22

Ur min synvinkel verkar den resan bättre att se på film än att uppleva i verkligheten! Jag har nämligen mycket svårt för excessiv värme, och det verkar ni ha haft gott om! Som att köra i en hårtork?

Men visst; någon gång skulle jag vilja uppleva Grand Canyon, mammutträd och Highway One - för att nu bara nämna några sevärdheter over there.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: USA resan 2019

Inläggav Peter Nordlund » 2020-04-27/09:49

Det var kul att se!
Tack för att du delade med dig :)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: USA resan 2019

Inläggav BmwMats » 2020-04-27/12:40

När åker vi... :roll:

... och så får vi ju köra Harley dessutom, något större glidare än min egna lilla Sportster... :mrgreen:
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till Film & Bild

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst