starthjälp/batteriladdare/powerbank CTEK CS FREE

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

starthjälp/batteriladdare/powerbank CTEK CS FREE

Inläggav GSven » 2022-11-29/20:45

I en annan tråd nämndes CS FREE. Jag tänker fler kan vara intresserade och lyfter den därför här.

I forum och på FB nämns ofta att batterier behöver laddas på motorcyklar, datorer, telefoner, kameror och interkom.
Powerbanks och telefoner kan laddas medan man kör. Men det ska vara vädersäkrat, inte glappa osv.
Interkom kan laddas när man kommer fram.
Om ditt övernattningsställe har ström ordnas laddningen där, om du har tillräckligt många usb-uttag. Men i tält/tarp finns inte några uttag.
Sommaren 2022 gjorde jag en resa till Nordnorge och Ishavskusten. Ibland tält och risk för låga temperaturer på natten.
Jag ville ha rejäl powerbank, möjlighet till starthjälp till mc (även i låga temperaturer).

CTEK CS FREE blev mitt val. Köpte till originalväskan. Alla kablar får plats.

Fördelar: Rejäl kapacitet. 66Wh.
usb c och usb A utgång.
Ger ingen stötström när du vill ha starthjälp men fyller ett tomt batteri på en liten stund så du kan starta.
Kan underhållsladda din mc om du inte har nätström.
På vintern när jag inte kör mc kan den vara med i bilen

Nackdelar: lite stor och tung.
priset, men prisvärd för mig för möjligheten ladda bilar, mc, även litiumbatterier.
Eftersom utströmmen kan vara upp till 20 A så kan man inte koppla den till den tunna kabel många har fast monterade till batteriet för underhållsladdning.
Kabeln som är inkluderad har klämmor, fungerar bra men hade varit smidigt med grov kabel med snabbkontakt att ansluta fast till mc-batteriet.

Pris 3295 kr. Just nu finns erbjudande på BRL 2598 kr

beskrivning, bilder och tekniska data https://www.ctek.com/se/batteriladdare-12v-24v/cs-free
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: starthjälp/batteriladdare/powerbank CTEK CS FREE

Inläggav Micce1980 » 2022-11-29/21:17

Ja precis, det var här jag skrev lite kort om den. Hade precis fått hem den dagen innan :)
https://www.bmwklubben.se/forum/viewtop ... &start=950

Just idag finns bara krokodilklämmorna ja. Hörde med ctek:s support som förövrigt är snabb och bra om fler tillbehör till "FREE" och det kommer så småningom. Antagligen blir dessa lite kraftigare då de ska kunna ta emot fler ampere än de befintligasnabbkopplingar mm som de har till andra enheter idag. Kablar till "ONE" kommer inte att passa om någon undrar.

Ja den har som allt annat både plus och minus

+Användarvänlig, bara en knapp och den gör resten
+Den är mobil
+Laddas upp snabbt igen hemma


-Lite dyr men förstår att de tar ut/kan ta ut summan, väskan borde i alla fall ha medföljt
-Inte alls reptålig och ännu finns ingen gummistrumpa likt till deras traditionella laddare
-Hal undersida, gummitassar vore bra här
-Att denna ändå premiumvara ännu inte har snabbkoppling att köpa trots att den funnits i något år eller så nu
-Manualen har bara "Ikeabilder" och är helt utan text, är fortfarande inte helt säker på vad den vänstra lyssymbolen gör

Amazon tar idag 2450kr
1200GSA 2016 "D15"
Användarvisningsbild
Micce1980
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 2020-10-11/18:26
Ort: D15


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst