HELD kläder och skydd dålig kvalitet

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

HELD kläder och skydd dålig kvalitet

Inläggav Håkan Jarnvall » 2017-06-18/13:32

Hej,
Vill bara varna för kvaliteten på märket HELD som uppenbarligen har blivit riktigt dåligt på senare tid!
Har tidigare haft ett HELD ställ i textil med deras vattentäta membran i 8 år och det har aldrig blivit blött och är fortfarande i mkt bra skick trots många mil och många tvättar. Då jag hade goda erfarenheter av detta märke bestämde jag mig för samma vid nyanskaffande men det var uppenbarligen fel.

Skyddsjacka HELD Kendo är på papperet en mkt bra jacka och skydden sitter väldigt bra men de har extrema kvalitetsproblem med sömnaden. Jag har nu haft två av dessa och de faller isär i sömmarna efter endast ett fåtal användningar. Jag har returnerat produkten och köpt mig en Knox skyddsjacka istället som har betydligt högre kvalitet.

Textiljacka Renegade, även här är det problem med sömnaden! Den inre jackan med det vattentäta membranet har börjat släppa i sömmarna efter en månads användning.

Detta är enligt mig under all kritik och då jag erfarit detta på två produkter på väldigt kort tid kan jag inte annat än se detta som ett kvalitetsproblem för HELD generellt och avråder därmed å det bestämdaste för att köpa deras produkter.
Karlskrona D11
R1200GS - 2007
TomTom 400
Användarvisningsbild
Håkan Jarnvall
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 2013-03-14/11:56

Re: HELD kläder och skydd dålig kvalitet

Inläggav Thomas Stadin » 2017-06-18/23:53

Tack för info.

Har haft en del Heldprylar genom åren och har alltid sett dem som premiumprylar.

Just nu har jag ett par år gamla perforerade handskar för varma dagar samt en nyinförskaffad kylväst, båda av fabrikat HELD. Än så länge håller de ihop, men jag ska hålla ögonen på sömmarna.

Glömde förstaförbandskuddarna, de är också från HELD :)
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: HELD kläder och skydd dålig kvalitet

Inläggav Olof Eriksson » 2017-06-20/16:56

Men är det inte Motorad som håller HELD som ett premium märke???
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: HELD kläder och skydd dålig kvalitet

Inläggav Håkan Jarnvall » 2017-06-20/18:16

Vet inte om Motorrad håller HELD som premium men jag vet fler än mig som det senaste året/åren råkat ut för detta problem. Jag har fått information om att de sys på två ställen och uppenbarligen så har i alla fall ett av ställena problem med sömnaden.
Karlskrona D11
R1200GS - 2007
TomTom 400
Användarvisningsbild
Håkan Jarnvall
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 2013-03-14/11:56

Re: HELD kläder och skydd dålig kvalitet

Inläggav Olof Eriksson » 2017-06-20/18:50

En kompis jobbar på en firma som säljer HELD och han sa något i stilen att dom hade blivit korad som bästa xxx i tre år typ. Men helt klart tror jag dej. Det går fort att rasera ett bra märke. Dvs att pruta på kvalitén. Mitt enkla rucka ställ är inne på sjättesäsongen. Och jag kör plus 2000 mil varje år. Är helimpad att den håller :)
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: HELD kläder och skydd dålig kvalitet

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-06-20/19:55

Instämmer om Rukka. Mitt Armas-ställ inköptes i juni 2010, och jackan har sedan dess varit med om minst 8 000 mil. Nu finns små, betydelselösa hål (av nötning) i neoprenmuddarna vid handlederna, men annars har ALLT hållit - t o m tygflärparna i dragkedjekläpparna! Det enda, som kan kritiseras, är, att den en gång klargula färgen på ärmar och axlar numera definitivt inte är klargul.
Byxorna, som köptes samtidigt, fungerade klanderfritt men blev efter några år bitvis mörklila i stället för svarta. Närmast av en slump fick jag veta, att detta var skäl för reklamation, så efter fyra år fick jag ett par sprillans nya. Inga problem. Och märk väl: De gamla fungerade felfritt. De byttes enbart pga färgdefekten. Så man får något för pengarna.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst