Alternativ till sidoväskor

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

Alternativ till sidoväskor

Inläggav 2650121 » 2019-08-12/21:51

tidigare har jag alltid haft sidoväskor på mina hojar. Den här säsongen tänkte jag skoja till det lite och pröva en annan modell för att få med mig mina grejer. På min nya R 1250 GS har jag monterat Alt Riders bagagehållare som består att två metallplattor, de bakre plattan monterade jag i stället för den bakre pakethållaren och den främre sätts i stället för passagerasadeln med samma fästen som densamma. Plattorna har ett antal slitsar där man kan surra det man vill ha med sig.

För en veckotur med hotellboende gjorde jag följande:

Kläder mm placerade jag i två väskor från Kriegas sortiment. Jag valde en på 30 liter (US30 )och en på 20 liter (US20). Dessa väskor är helt vattentäta med rullstängning. Genom ett sinnrikt remsystem fäste jag väskorna på hojen. ( Se Kriegas hemsida och/eller på YOUtube).

Hur fungerade detta arrangemang ? Några plus och minus

+ Väskorna verkar vara av bra kvalitet (Garanti 10 år)
+ De är lätta.
+ Lätta att montera och ta av från hojen
+ 50 liter var helt tillräckligt för en veckas tur med hotellboende ( Ja, jag vet att man tar med sig alldeles för mycket....)

- Väskrna blir smutsiga vid körning i regn och skitiga vägar.
- Det man söker i väskorna ligger alltid längst ner.
- Inte stöldsäkert

Summa summarum är jag mycket nöjd
2650121
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Re: Alternativ till sidoväskor

Inläggav Colt2000 » 2019-08-16/17:42

Jag har kört med Kriegas US30 på mc turen 2015 . Man får dra åt stropparna rätt så hårt och den var lite snevriden för jag hadde packat den för full.
Kom alltid ihåg axelremmen , ta av den. Men man kan bära den i övre remmen.
+Bra att den är vit på insidan så hittar man grejerna lättare .
-Dåligt att den är vit om man slänger i skitiga arbetsskor då blir den skitig.

Jag har nog använt denna US30 dagligen i 4 år.
Inte så ofta på motorcykeln men som en arbetsväska och den här veckan blev den handbagage med till Spanien.

Snabbspännerna till motorcykeln känns som det kan hoppa av men det har aldrig hänt. Jag har fått in tekninken att knyta upp banden så det inte fladdrar när man kör mc.

Jag skulle nog säga att denna väska har varit värd varenda krona och den är i bra kvalite”regnsäker”.
2218BE61-B7A6-4DA1-AEC0-283244814CB7.jpeg
US30
Användarvisningsbild
Colt2000
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 2017-01-28/12:29


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst