Normalt hittar jag inga "nödvändiga" hoj-accessoarer från sortimentet Wunderlich säljer, men det fanns en sak som enbart Wunderlich säljer, vilken jag absolut bara måste ha på min hoj.
Sagt och gjort. Beställning genomfördes via deras tyska hemsida. Betalning likaså.
Kort tid efteråt kom både orderbekräftelse och "trackingnumber" för paketet via email.
UPS skulle enligt uppgift leverera paketet till mig.
Efter drygt en vecka. Ingen UPS kom. Inget livtecken (brevavi/SMS) från UPS.
Spårade upp paketet. Det skulle finnas hos UPS i Järfälla.
Fortfarande inget livstecken från UPS.
Spårade upp paketet igen. "Leverans försökt". Nåja, självklart att ingen är hemma under arbetstid.
Fortfarande inget livstecken från UPS.
Spårade upp paketet igen. "Åter Järfälla".
Fortfarande inget livstecken från UPS.
Spårade upp paketet igen. "Leverans försökt". Suck, jo, jag är som sagt på arbetet under arbetstid.
Fortfarande inget livstecken från UPS.
Spårade upp paketet igen. "Åter avsändare". Va´??
Ringde upp UPS. "Inget telefonnummer/email till mottagare. Åter avsändare."
Jasså?? Det står angivet i min orderbekräftelse från Wunderlich.
Fel av UPS eller fel av Wunderlich?
Kontaktar Wunderlich via email. Svar tillbaka med raketfart.
"Vi fixar. Skickar tillbaka paketet till dig igen utan kostnad. Använder DHL denna gång..."
Customer service
Jag kommer definitivt att köpa från Wunderlich igen - om/när jag hittar något skoj.
UPS däremot....