The Real Groups julkonsert 2019

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

The Real Groups julkonsert 2019

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-12-01/20:24

Hustruns födelsedag och min ligger med bara nio dagars mellanrum, så i kväll presentade vi varandra med The Real Groups julkonsert, följd av en tiorätters libanesisk middag.

När det begav sig, lyssnade jag gärna på Blood, Sweat & Tears. På ett av deras skivomslag finns några recensioner, varar en lyder ungefär: "Blood, Sweat & Tears fortsätter att muta in det område, där bara musikalitet räknas."
Samma omdöme kan fällas om The Real Group, som vi lyssnat till i stort sett ända sedan de började i mitten av 1980-talet - och det har nog blivit åtminstone tio konserter. Röster från fem helproffs - helt utan komp - matchade av en skicklig ljud- och ljustekniker åstadkommer suverän musik. Det är vackert, lyriskt och tidvis osannolikt svängigt - och öronpropparna kan man lämna hemma.

Kvällens konsert var det första under årets turné. Håll koll, om/när de sjunger nära dig. De är mer än värda biljettpriset. Turnéplan: Helsingborg 2, Malmö 3, Växjö 4, Hudiksvall 7, Göteborg 9, Vara 10, Örebro 14, Norrköping 15, Uppsala 16, Jönköping 19, Kalmar 20 och Stockholm 22 december.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: The Real Groups julkonsert 2019

Inläggav Assar » 2019-12-01/20:59

Bror Gårdelöf skrev:Hustruns födelsedag och min ligger med bara nio dagars mellanrum, så i kväll presentade vi varandra med The Real Groups julkonsert,
/.../
Samma omdöme kan fällas om The Real Group, som vi lyssnat till i stort sett ända sedan de började i mitten av 1980-talet - och det har nog blivit åtminstone tio konserter. Röster från fem helproffs - helt utan komp - matchade av en skicklig ljud- och ljustekniker åstadkommer suverän musik. Det är vackert, lyriskt och tidvis osannolikt svängigt - och öronpropparna kan man lämna hemma.

De grundades av min gamla klasskompis, men han har visst klivit av nu.
Kul att de kör vidare. Håller med, de är grymt duktiga!
R1200RS 2018
Användarvisningsbild
Assar
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 2014-11-05/19:27
Ort: Sjörup, Skåne


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst