Hej,
Jag kör en S1000Xr-16 och en GSA-21. Jag har använt connected ride cradle och mobilen med BMW connected appen vilket fungerar ok när man bara skall från A-B. Jag kan planera i Google maps och sedan exportera till gpx filer. Dock verkar det som att man då tappar samtliga waipoints och den igen bara går till slutmålet speciellt om man avviker från orginal kursen.
Av den orsaken söker jag en ny lösning som behåller hela planeringen/waypoints i gpx filen. Funderar på en "riktig" GPS men tittar även på nya Connected ride skärmen som BMW säljer för ca 8,5Tkr, vilken till min förståelse kräver att du har mobilen i fickan och att den bara speglar mobilappen. Dock kan den hanteras/styras genom rullen på v-hantag. (låter som ett dyrt istället för att köra som jag gör direkt med mobilen som även den styrs av rullen)
Ett ev alternativ jag tittar på är även Carpuride W702BS, vilket verkar fungera som BMW connected ride + Android Auto i kombination och kostar hälften av BMW skärmen.
Även AIO-5 play for BMW kanske kan vara ett alternativ.
Vad är era erfarenheter av respektive produkter? Tips, Tricks? Vad valde/skulle du välja och varför?
MVH
Torbjörn