Scuberth C4 Pro

En kategori för den som önskar råd och erfarenheter om MC relaterade prylar som skall inhandlas. Håll trådarna rena från annat "småprat". Kategorin kommer att modereras hårt.

Scuberth C4 Pro

Inläggav Erik T » 2020-12-28/14:41

Hej.
Jag är intresserad av att köpa en Schubert C4 Pro, eventuellt en Carbon. Jag vill gärna prova ut en storlek i en butik, jag bor lite utanför Enköping. Jag har googlat på den hjälmen och ser att det finns återförsäljare, men de har inte alla storlekar hemma speciellt inte i carbon, och speciellt inte L, M eller XL.
Och så tänkte jag köpa SC1 Advanced, och då är det intressant att hitta en försäljare som kan ge ett förmånligt pris för dessa båda produkter, ett s.k. paketpris.
Jag tar gärna emot tips från er. :)
OP: Enköping
BMW K11LT -96 Dietrich
Harley-Davidson 500 1930
HVA 240 -83
Användarvisningsbild
Erik T
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 2011-06-05/07:06
Ort: Enköping

Re: Scuberth C4 Pro

Inläggav Taurus » 2020-12-28/16:16

Kolla progearmoto.se.
Firman finns i Finland. Frakt ingår i priserna. Har brett utbud av Schuberths modeller i olika storlekar. Fn har de C4 Pro Carbon i M och L (beroende på färg).
C4 Pro finns i fler storlekar.
Öppet köp och fritt byte av storlek.

Handlade där för 5-6 år sedan och allt funkade bra.
// Stefan
<p>// Taurus</p>
K 1600 GT
Användarvisningsbild
Taurus
 
Inlägg: 162
Blev medlem: 2005-03-04/01:00

Re: Scuberth C4 Pro

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-12-28/20:42

Köpa gör man oftast billigast via online och Tyskland, tex FC Moto, om man vet storleken.
Inga finska eller svenska småttingar kan konkurrera prismässigt med dessa online-jättar.

Du besöker lämpligen MC-mässan.
Där finns alltid ett antal butiker på plats med olika hjälmfabrikat som du kan prova.
Själv köpte jag min Shoei-hjälm med kommunikation där senast.

Min Schuberth C4 med SC1-kommunikation köpte jag via Probike-butiken i Malmö, men den blev ingen hit då passformen inte passade min skalle.
Synd då det var ett trevligt paket.
Kolla med Probike i norra Stockholm - nästan "spitting distance" från Enköping.

Lycka till!
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Scuberth C4 Pro

Inläggav Taurus » 2020-12-29/04:19

Nja, med nuvarande köpkurs på Euro (ca 10.90) inkl frakt finns flera Schuberthmodeller där Progearmoto har lägre pris, tex

C4 Pro Carbon Fusion vit
- Progearmoto 7031:-
- FC Moto 8132:-

Men absolut att tyska återförsäljare har större utbud, tex köpte jag en C3 från Karlsruhe i en färg som inte såldes i Sverige.

Men priser ändras ofta och ibland reas vissa storlekar så kolla hos flera återförsäljare innan du beställer.
// Stefan
<p>// Taurus</p>
K 1600 GT
Användarvisningsbild
Taurus
 
Inlägg: 162
Blev medlem: 2005-03-04/01:00

Re: Scuberth C4 Pro

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-12-31/02:30

Visst, priserna kan variera beroende på kronkurs och kampanj.
Mellan 3300 och 8100 kr för en C4 i dag beroende på vilken.
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de ... d&OrderBy=
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Scuberth C4 Pro

Inläggav Pedro » 2020-12-31/09:25

Kjøp hos MC forhandleren i steden for hos utenlandske nettbutikker. Å prøve hjelmer i butikken for deretter å bestille i nettbutikk er med på å ødelegge for de lokale MC butikkene.
Man kan sikkert spare noen kroner på nettkjøp, men når man har reklamasjoner eller ønsker å bytte er det bekvemt å kunne gå til sin lokale butikk og få hjelp.

Kjøpte en Schuberth C4 med SC1 for ca 3 år siden. Brukte den i noen uker men ble ikke fornøyd med lyden og gikk tilbake til butikken med den. Fikk byttet den til en Shoei med tilsvarende utstyr uten kostnad, selv om C4 hjelmen var brukt.
Det får man trolig ikke hos nettbutikken.
Pedro
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2016-09-21/07:31


Återgå till Köpråd önskas

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron