Freddedw skrev:Hejsan! Sitter och kollar lite inför våren och förstår inte riktigt vad det är som gör klubben Svedea försäkring bättre än BMW sveriges IF försäkring?
Det är inte priset för mig i alla fall, och ska jag justera Svedea villkoren som de stämmer med IF. Dvs vem som helst som kör och enbart 1500 i trafik självrisk, är klubben Svedea nästan 4000 dyrare!
Måste man ringa för att få "rätt" pris, fungerar inte "kolla pris" länken på denna sida?
Tyckte jag läste att det skulle gå.
Tomas S skrev:För mig skillde det 300kr i årspremie (till Bilsport mc´s fördel) gentemot BMW klubbens försäkring på en 1000xr men 1000kr på en 1250gs så av någon anledning har ligger klubbförsäkringen ganska högt på just 1250gs verkar det som.
Annars tycker jag det kan vara värt 300kr per år att slippa ha ett extra lås (stylåset räknas som godkänt lås utöver startnyckeln) (självriskerna är ungefär likvärdiga något billigare hos Bilsport Mc)
Hasse Gustafsson skrev:Nu har man skruvat upp effekten på 1250GS och det får ni betala för!
Dessutom är skadeutfallet på en ny hoj ett osäkert kort för bolagen.
BrooklynS skrev:Hasse Gustafsson skrev:Nu har man skruvat upp effekten på 1250GS och det får ni betala för!
Dessutom är skadeutfallet på en ny hoj ett osäkert kort för bolagen.
Jag gissar att nypriset på en halv miljon med utrustning också påverkar... Men fortfarande är det billigt i jämförelse med KTM och de andra.
Buy quality, cry once
Roger Gross skrev: Klubbförsäkringens utveckling och framtida konkurrenskraft beror till betydande del på Klubbstyrelsens och Försäkringsgruppens agerande...!
Bror Gårdelöf skrev:Roger Gross skrev: Klubbförsäkringens utveckling och framtida konkurrenskraft beror till betydande del på Klubbstyrelsens och Försäkringsgruppens agerande...!
Liksom att försäkringstagarna - som Roger påpekar - kör med insidan av huvudet. Ju färre och billigare försäkringsärenden, desto lägre premier - en självklarhet, som långt ifrån alla verkar ha begripit.
Freddedw skrev:Om man var lite konspiratorisk så skulle efter inläggen kunna läsa in "för de flesta" = de som har ny GS, det kanske är vanligast i klubben vad vet jag. Det verkar lite så på antal inlägg, så det är säkert rätt.
Ta det på rätt sätt! Ni har gjort ett jättejobb med försäkringen inget tvivel om det. Passar inte in på mig bara. Men jag är van att jaga försäkringar då jag nästan aldrig väljer färdmedel utifrån förnuft, utan med hjärta och känsla och gärna udda modell med lågt tillverkarantal.
/F
Freddedw skrev:Om man var lite konspiratorisk så skulle efter inläggen kunna läsa in "för de flesta" = de som har ny GS...
Bror Gårdelöf skrev:Hur vi än vrider och vänder på det hela, kokar det i slutändan ner till, att försäkringsbolagen är skickliga på olycksstatistik, sedd ur mängder av synvinklar. Det måste de vara för att kunna erbjuda attraktiva produkter (kostnad, ersättningsvillkor mm) och samtidigt gå med vinst på en konkurrensutsatt marknad.
Magnus Brobeck skrev:Kanske en räknenisse som har varit i farten eller kan dom bara göra fel.
F800åkare skrev:Så för egen del finns noll orsak till byte av bolag.
Måns Ulveståhl skrev:Jag blev något chockad över vad jag skulle tvingas betala om inte klubbförsäkringen erbjöds
Bror Gårdelöf skrev:Rent filosofiskt skulle man kunna tänka sig, att bolagen även erbjöd försäkringar, som bara täckte fordonsskador - dvs ingen invaliditetsersättning alls. Men sådana hör man sällan talas om. Finns de? Finns lagstiftning på området? (Två okunniga frågor från min sida.)
Sonny skrev:Jag har i vår köpt R1250GSA och betalar till Svedea 2812kr jag som förare och 7000kr i självrisk.
IF ville ha 2820kr och det tyckte jag var för dyrt. Jag bor på Tjörn och är 64år.
Sonny skrev:Jag har i vår köpt R1250GSA och betalar till Svedea 2812kr jag som förare och 7000kr i självrisk.
IF ville ha 2820kr och det tyckte jag var för dyrt. Jag bor på Tjörn och är 64år.
Återgå till Klubbförsäkring hos Svedea
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst