Bmw f700gs comfort eller rallye sadel?

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Bmw f700gs comfort eller rallye sadel?

Inläggav Patrickgbg » 2022-09-13/08:46

Dags för mig att ställa tråkiga frågor igen.
Jag är 185cm lång och kör bmw f700gs. Jag har standard sadel och känner att jag så småningom måste köpa en bättre sadel.
Dels så gör det ont i kronjuvelerna när jag har passagerare på som har en tendens att glida fram, och då kommer juvelerna i kläm mot den främsta delen på sadeln, vid slutet av den främre delen av sadeln.
Dels så får jag rätt ont i ischias efter några timmars körning på grund utav, vad jag tror, är sittställningen.

Mina frågor är: är det någon förare av 700gs som är ungefär lika lång som mig, som har erfarenhet av comfort sadeln och/eller rallye sadeln?

Jag brukar köra själv, men när väl min fru åker med vill jag att det ska vara komfortabelt för henne med.

Jag tackar för tålamodet för er som orkar läsa och angagera er i mina frågor.

Ha en fortsatt fin dag.

Mvh Patrick
Patrickgbg
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 2019-06-03/16:58

Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst