Foliering av MC

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Foliering av MC

Inläggav YoungGrasshopper » 2019-10-29/07:03

Hej!
Jag har en BMW R1200 GS från 2009 som är läckert kalsongblå. De fyra delarna som BMW lackerat på fabrik är som på bilden. Jag monterade av dem och for in till Jönköpings endaste (på Google listade) folieringsföretag för att höra efter vad det skulle kosta att sätta på färgad plastfolie, t.ex. matt-grå, men de ville ha 7100:- inkl moms för arbetet.

Jag ville kolla med er, är det någon som känner till en folierare som kan göra jobbet betydligt billigare än så, rent av hemmasnickrare? Det lättaste torde väl vara att skicka delarna med Posten!

Är det någon som har andra tips och råd angående färgbyte på tank/näbben? Lackera själv, "plastfärg"?
Bilagor
Skärmavbild 2019-10-29 kl. 07.04.04.png
BMW R1200GS från 2009
Användarvisningsbild
YoungGrasshopper
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 2018-07-28/12:59

Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron