Adapter till snabbanslutning till batteri?

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Adapter till snabbanslutning till batteri?

Inläggav BigFootPat » 2020-05-05/19:08

Jag har en snabbanslutning till batteriet som ser ut enligt bilderna samt en batteriladdare (Modernum Smart 50). Vet någon vad adaptern som passar i snabbanslutningen heter?

Bild

Bild
Patrik
BMW R1200R 2007
Användarvisningsbild
BigFootPat
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 2015-10-01/08:12
Ort: Värmland

Re: Adapter till snabbanslutning till batteri?

Inläggav GSven » 2020-05-05/19:33

[quote="BigFootPat"] vad adaptern som passar i snabbanslutningen heter?

Det är CTEK, brukar kallas "nya", om den har något namn i industristandarder vet jag inte.
https://www.ctek.com/se/products/tillbe ... ype&page=2

ctec.jpg
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: Adapter till snabbanslutning till batteri?

Inläggav BmwMats » 2020-05-05/20:20

Som GSven skriver så är det CTEK's anslutning för batteriladdare. Du ser namnet även på första bilden, inpräglat i anslutningen.

Det är den modellen som är i handeln idag, så om du vill köpa en laddare som passar så kan du välja vilken du vill i deras stora sortiment.

Har själv CTEK och kan med varm hand rekommendera deras produkter :D

Mvh BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Adapter till snabbanslutning till batteri?

Inläggav BigFootPat » 2020-05-06/09:11

Tack till er båda! :D
Patrik
BMW R1200R 2007
Användarvisningsbild
BigFootPat
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 2015-10-01/08:12
Ort: Värmland


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst