Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Vad är det troliga felet när bara ena bromsbelägget är betydligt mer slitet.....glidpinnen som kärvar eller att den fjädrande andra halvan inte fungerar som den ska, tacksam för tips....???
Troligt fel är att någonting kärvar... Åtgärden är densamma: Ta isär, rengör och återmontera. Ofta är det bara smuts eller oxid som orsakat felet. Mer sällan någon oring eller kärvande kolv och det är samma lösning plus nya tätningar. Renoveringssatsen med nya tätningar osv kostar en dryg hundring och är väl använda pengar.
R1200GSA-15 2xF800S-07 IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Ta isär och rengör allt som går att göra rent, anliggningsytorna på belägg mot ok, glidpinnar, ev. fjäderbrickor m.m. Grundlighet är en dygd när det gäller bromsar.
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation... Numera med GS