Algborttagning

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Algborttagning

Inläggav Ecklesiastik » 2020-07-09/14:52

Jag har letat efter ett nytt ryggstöd till min K1100LTs toppbox då någon bandit slitit dän den som satt innan. Detta har visat sig inte är det enklaste då dessa inte verkar sålts dom senaste 10 åren.

Nu har jag fått ett erbjudande om att köpa en som ser ut att vara täckt med gröna alger för en vettig peng. Då undrar jag om någon här tagit sig an ett liknande projekt? Jag tänkte göra en härlig cocktail av väteperoxid såpa och vatten och sedan skrubba med en borste. Men jag lurar på om någon här gätt sig på ett ladu fynd och har någon bra teknik

bifogar en bild på stackarn
DSC07239.JPG
DSC07239.JPG (124.1 KiB) Visad 2120 gånger
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 682
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Algborttagning

Inläggav booste » 2020-07-09/19:49

Prova att lägga på Jape grönfri och låt det verka ett par dygn innan du tvättar den. Blev själv överraskad hur bra det fungerade på algtäckta ytor.
Bilagor
13012.jpg
booste
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 2019-12-12/22:16


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst