Konsolproblem till GS

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Konsolproblem till GS

Inläggav Mats Jönsson » 2022-07-04/19:32

Jag har köpt el-uppvärmda kläder av märket Warm & safe. Regleringen av värmen i kläderna regleras med kontroller som kommunicerar via Bluetooth med kläderna.
Jag har valt kontroller som är tänkta att placeras i en konsol men då min GS inte har någon konsol har jag tänkt köpa en apparatlåda/konsol som skall placeras på ”kepsen” på navigatorn. De apparatlådor som jag har hittat är dels inte tänkta för utomhusbruk, dels inte har mått som riktigt passar. Framför allt är det djupet av lådan som ställer till det. De lådor som har någorlunda rätt djup är allt för långa och/eller för höga.

Så här ser kontrollen ut:
104a-dual-mounted-remote-8526_1024x1024.jpg
104a-dual-mounted-remote-8526_1024x1024.jpg (121.98 KiB) Visad 3081 gånger

Switch-2_f939ca98-7d73-4c5d-98ac-acf70c001b7e_1024x1024.jpg
Switch-2_f939ca98-7d73-4c5d-98ac-acf70c001b7e_1024x1024.jpg (34.9 KiB) Visad 3081 gånger


Här är en exempelbild på hur det kan se ut på en konsol:
BMW-R1100RT-5.jpg
BMW-R1100RT-5.jpg (81.39 KiB) Visad 3081 gånger


Ovanstående bilder har jag lånat från denna sida: https://www.warmnsafe.com/collections/r ... at-troller


Jag har två uppsättningar av denna ”kontroller” då jag vill kunna reglera värmen separat i respektive plagg (strumpor, byxor, tröja och handskar). Det innebär att det måste få plats 4 stycken ”rattar” med ett avstånd sinsemellan som möjliggör reglering med mc-handskar utan att man påverkar ”rattarna” sida om. Detta innebär att bredden inte får underskrida 120 mm

Här har jag tänkt att placera apparatlådan/konsolen:
nav.jpg


Ideal-måtten på apparatlådan jag är ute efter är:
Bredd: 120 mm
Höjd: 40-50 mm
Djup: 45 mm

Måtten får inte bli mindre men något högre siffror kan accepteras.

Finns det någon som har några tips på en apparatlåda med dessa mått eller har någon alternativ lösning?

Mvh
Mats
Never put your bike where youre eyes haven't been first.
Användarvisningsbild
Mats Jönsson
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 2021-09-03/04:41
Ort: Åkarp, Skåne

Re: Konsolproblem till GS

Inläggav Fredrik Holmqwist » 2022-07-05/10:42

Kollade ej med dina mått.
Men här finns några

Bara sök på apparat/inbyggnadslåda

https://www.kjell.com/se/sok?q=apparatl%C3%A5da
//Fredrik Skåne
Utan BMW
Användarvisningsbild
Fredrik Holmqwist
 
Inlägg: 863
Blev medlem: 2008-02-22/08:53

Re: Konsolproblem till GS

Inläggav Mats Jönsson » 2022-08-28/19:10

Oj vad tiden går fort! Först hade jag inloggningsproblem till forumet (vilket admin fixade omgående) sedan var det annat som tog min uppmärksamhet. Ovanpå det så lade jag detta projekt åt sidan för kommande hoj-åkning, så jag glömde helt bort detta inlägg.

Vill säga att jag har lagt detta projekt på hyllan för annan lösning. Istället för detta projekt har jag beställt 2 fjärrkontroller att fästa med kardborre på navigatorn. Skall prova detta över vintern och hoppas att de inte lossnar efter en tids användning. Om det inte fungerar till belåtenhet tar jag upp detta projekt igen.

Angående hojåkningen har det blivit drygt 1000 mil sedan jag startade denna tråd. :o

Mvh
Mats
Never put your bike where youre eyes haven't been first.
Användarvisningsbild
Mats Jönsson
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 2021-09-03/04:41
Ort: Åkarp, Skåne


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst