TFT Connections - igen

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

TFT Connections - igen

Inläggav hailwood » 2019-07-01/09:35

Hej
Trodde jag hade löst anslutningsproblemen mellan TFT-display (R1200GS -18), Navigator 6, Telefon, Sena genom att följa denna tråd från ADV-rider https://advrider.com/f/threads/tft-and- ... p-P5tBK1Mg
Allt funkar perfekt, navigation med vägvisning och fartkameravarning, mediaspelare och telefon via TFT:n, interkom.
Säg den lycka som varar för evigt...….
TFT:n tappar anslutning till hjälmen med jämna mellanrum - den finns inte kvar i listan.
Vid något tillfälle tappade jag anslutning (men kollade inte om den var kvar i listan) efter en ombordkörning på färja, sedan var den borta mellan färja och nästa tankning (en halvtimme) för att sedan återuppstå, men oftast är den borta för evigt och måste kopplas upp igen.
Enligt verkstan finns ingen garantiuppdatering på mjukvara vilket tyder på att BMW anser att den är bug-fri
BMW Motorrad Sverige har jag försökt få svar från via mail, men responsen är noll (brukar det vara så?)
Någon som känner igen problemet?
Med vänlig hälsning //H
hailwood
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 2018-08-23/19:36

Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 1 gäst