Snygga upp gamla gummiprylar

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Snygga upp gamla gummiprylar

Inläggav BmwMats » 2019-12-16/20:56

Har några olika projekt igång, varav ett är min veteranbil, men det passar lika bra på motorcyklar också.
Ofta blir gamla gummidetaljer och slangar bruna och tråkiga, med risk över tid att dom även börjar vittra sönder eller spricka.

Man kan på olika sätt förlänga livslängden på dessa detaljer genom att pudra in dom med talk, eller siliconfett.

På ett fordon som man kanske vill visa upp och ha lite lyster på så är siliconfett ett bra medel som mjukgörare och tränger in något i gummit, så det håller sig mjukare.

Dessa exempelbilder kan kanske inspirera någon mer till att få upp putsen på dessa "omöjliga" gummislangar som ofta ses i motorrum på olika sorters fordon.

Först några "Före-bilder"...
Bilagor
IMG_0735 kopia.jpg
IMG_0736 kopia.jpg
IMG_0739 kopia.jpg
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6103
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Snygga upp gamla gummiprylar

Inläggav BmwMats » 2019-12-16/20:59

Nu några "Efter-bilder"... ;)

Passade även på att putsa av dom gamla slangklämmorna som var gråa och fula.
Lite zinkgrund på dom och sedan lackades med silverfärg.

Mvh PutsNisse :) :D
Bilagor
IMG_0737 kopia.jpg
IMG_0738 kopia.jpg
IMG_0741 kopia.jpg
IMG_0742 kopia.jpg
IMG_0743 kopia.jpg
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6103
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst