Lägga om däck

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Lägga om däck

Inläggav Svenne » 2007-03-17/10:22

Ni som lägger om era däck själv. Vad använder ni som "glidmedel".
Är det lönt att köpa montagepasta från Louis eller finns det bättre-billigare alternativ.

Svenne
Svenne
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Inläggav Stefan Cedergren » 2007-03-17/11:00

Jag använder vanligt diskmedel och det funkar precis lika bra som de där dyra pastorna :p
________________________________

Stefan "Beemer-Biker" Cedergren
Användarvisningsbild
Stefan Cedergren
 
Inlägg: 131
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

En sak att beakta.

Inläggav Mimmi » 2007-03-17/22:38

Beemer-Biker;8785 skrev:Jag använder vanligt diskmedel och det funkar precis lika bra som de där dyra pastorna :p


Hej!

Detta mitt inlägg kanske inte är riktigt relevant eftersom "våra" motorcyklar har aluminiumfälgar. Men, om man har vanliga plåtfälgar är det INTE lämpligt att använda såpa/diskmedel/tvättmedel eftersom dessa medel blandas ut med lite vatten. Och denna vattenblandning i klinchen är ett mycket rostframkallande medium! Rostiga fälghorn/fälgar är inte alls bra, jag har fått byta ut fälgar just av den anledningen!

Lite monteringspasta kan Du säkert få, alternativt få köpa i en medhavd burk hos närmsta "gummigubbe".
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst