Så det kan bli ...

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Så det kan bli ...

Inläggav Magnus Brobeck » 2006-10-19/17:07

[FONT=Times New Roman][size=25]Till att börja med så tänkte jag klargöra följande, jag och BRUM-BRUM har pratats vid på telefon, det finns inga â€
Magnus Brobeck
 

Inläggav Guzzi-Leif » 2006-10-19/18:29

[quote="mbrobeck;176"][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Till att börja med så tänkte jag klargöra följande, jag och BRUM-BRUM har pratats vid på telefon, det finns inga â€
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Gunsan » 2006-10-19/18:40

Jag blev alldeles kall om hjärtat när jag läste det du skriver, så jag var tvungen att läsa vidare i de trådar där Brum-Brum skrivit för att själv bilda mig en uppfattning.

Det är väldigt märkligt att folk kan skrika och bete sig så illa som en del faktiskt gör på internet. De tycks inte begripa att det faktiskt sitter någon i andra änden som läser deras ord och inte kan höra att det kanske var lite på skoj i rösten...
Det som skrivs klingar inte bort som det jag skrek ut i luften, det finns kvar... länge och kan på det sättet påverka längre tid och många fler.

Jag önskar att du Magnus vill stanna kvar på forumet så att det finns motvikt mot otrevlighet.

Kram Maria
Ha en bra dag önskar Maria Holmberg
Användarvisningsbild
Gunsan
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-05-27/01:00

Inläggav runeo » 2006-10-19/20:20

Hej

Jag, en av bråkstakarna, störs också väldigt mycket av den människosyn som t,ex nu kommer fram här. Vi måste som i trafiken ge varandra "vingelutrymme".
Regler skall inte vara underförstådda, outtalade eller svårförståeliga.

Tycker att det vore för sorgligt om vi som i dokusåpor med utröstning fick ignore mentaliteten utbredd.

Är det ingen som nappar på ideen med "kommentar" knapp till inlägget. Alltså en markering som ger möjlighet att filtrera bort kommentarer till ett inlägg, och som inte tillför tråden ny information.

Nån som tycker att jag uttryckte mig förståeligt? Inte jag!
Vill bara så gärna slippa bort ifrån att nån ska måsta använda ignore markering av användare pga dennes åsikter.

hälsar
/Rune som hostar glatt!
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav surfbrother » 2006-10-19/21:31

Jag tycker att den här diskussonen förekommit av och till sedan jag kom in på forumet i början av 2005. Tydligen utan synbara resultat.
De som var högljuda, otrevliga eller bara hade allmän mundiare' då, är/har det fortfarande. En liten "inneklick" sätter inofficiella regler och gränser.
Precis som i det "riktiga" livet.
Skilnaden är att där är det svårare att idiotförklara och be någon dra åt helvete och samtidigt vara anonym. Det är enkelt här då man kan gömma sig bakom ett nickname, men inte desto mindre sårande för den drabbade. Dettutom som tidigare nämnts så finns inläggen för allmän beskådan för lång tid.

Så kan vi då inte försöka att lägga band på oss och försöka respektera varandra. De som inte kan det får moderatorerna ta hand om.
Forumet har ju så mycket att tillföra, framförallt tekniskt, men även socialt så det vore tråkigt om det blev en plats med gnäll och förtryckarmentalitet framför glädje.

Mvh
Klas
surfbrother
 

Inläggav Marie » 2006-10-19/21:51

Jag bör nog hålla låg profil, men hänvisar även [url="http://forum.bmw-mc-klubben.se/showthread.php?p=4#post4"]hit[/url] och åsyftar det [url="http://forum2.bmw-mc-klubben.se/forum/showthread.php?p=35760#post35760"]Arne Lindgren[/url] skrev i gamla forumet...
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Temp Galnaste Dansken » 2006-10-19/22:11

Marie;222 skrev:Jag bör nog hålla låg profil, ...
/Marie


Tja - du har ju nästan aldeles ensam 25% av alla inlägg här.
Sen har jag hört ute på stan att du med rekord fart även har flest inlägg på annat forum

surfbrother skrev:Så kan vi då inte försöka att lägga band på oss och försöka respektera varandra.


Ja, tänk va enkelt det är!
Bästa Bumse MC hälsning
Galne Dansken - Jesper Christensen
Användarvisningsbild
Temp Galnaste Dansken
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 2004-03-21/12:00

inte helt fel..

Inläggav surfbrother » 2006-10-19/22:17

Marie;222 skrev:Jag bör nog hålla låg profil, men hänvisar även [url="http://forum.bmw-mc-klubben.se/showthread.php?p=4#post4"]hit[/url] och åsyftar det [url="http://forum2.bmw-mc-klubben.se/forum/showthread.php?p=35760#post35760"]Arne Lindgren[/url] skrev i gamla forumet...
/Marie


Måttlighet är en dygd, sägs det.
Kanske något att tänka på?

/Klas
surfbrother
 

Tänk positivt

Inläggav kave » 2006-10-20/08:58

Varför måste allt vara så komplicerat? Det som jag personligen kan tycka blir lite fånigt i längden är när alla tekniska diskussioner fylls ut med negativa åsikter, exempel:
Samtliga GPS trådar fylls med : Jag inser fortfarande inte vikten av GPS.
Samtliga GS trådar fylls med: Grus, vad löjligt, asfaltera alla grusvägar.
Resediskussioner klankas ner om det aktuella resmålen och sättet att resa på.
Samtliga R-trådar påminns hela tiden om att motorn är från 1920-talet.

Om en tråd spårar ur "lite" spelar mindre roll men när ovanstående blir förutsägbara negativa uttalanden blir det bara trist. Vi är väl med här för att vi gillar Motorcyklar, GPS,er, Resor? Försök då håll en positiv hållning.
kave
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 2004-05-02/13:40

För undvikande av alla missförstånd

Inläggav Magnus Brobeck » 2006-10-20/10:07

[FONT=Times New Roman]Jag, Magnus Brobeck, har i ett tidigare inlägg i denna tråd omnämnt Brum-Brum, eller som han heter Anders Eng. Jag valde att göra så därför att jag hoppades att det skulle vara klart att vi båda hade pratat igenom våra mellanhavanden på forumet.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Jag skickade mitt telefon nummer till Anders så fort som jag såg hans inlägg (vilket säkert var max en timme efter att det skrivits). Anders, som den hedersman han är, ringde mig inom 5 minuter och vi pratade igenom det hela. Saken är den att vi är överens om det mesta här, det finns inga avgörande skillnader.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]I praktiken kokade det hela ner till att jag var OT på en tråd och Anders svarade med att jag borde gå till ett annat forum. Vi hade inga som helst svårigheter att bli eniga om:[/FONT]

  • [FONT=Times New Roman]Jag skall vara mer försiktig när jag hoppar in i en tråd så att det inte blir OT[/FONT]
  • [FONT=Times New Roman]Anders intention var inte att jag skulle försvinna från forumet utan tråden. Det var ingen ”OT-tråd”.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Därmed var det hela över för min och Anders del så långt.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Vad som gjorde det hela mer komplicerat var att det fortsatte att hoppa in ytterligare individer, även långt efter att hela saken var utredd och eldade på och önska bort folk från forum. Detta och inget annat störde mig. Detta och inget annat fick mig att fundera över mitt varande på forumet.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Jag har tidigare i forumet, det gamla, varit en förespråkare för etiketten och att man inte skall vara OT där det inte passar sig likaledes skall man inte gå till personangrepp.[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Jag vinglade OT, så gjorde andra, jag bad om ursäkt, det är nog forumets kortaste tråd, där det hela startade (Brum-Brum och undertecknad) där löstes det också. Likväl fortsatte personangreppen baserat på mitt vingel vid detta tillfälle från en massa andra.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Jag kan utan vidare säga att jag var OT, jag ber återigen om ursäkt för det till de som läste ”HP2 i ett år” tråden.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Lite retoriskt kanske jag undrar till några bakom dessa sista inlägg i HP2 tråden – Menar ni att jag skall bort från forumet, skicka gärna ett mail eller PM och stå för det. Om inte, skall ni då skriva under på sånt i forumet?[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Anders jag hoppas att detta visar den höga respekt jag känner för dig, inte minst efter att vi hade vårt samtal igår.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Med vänlig hälsning Magnus[/FONT]
Magnus Brobeck
 

Inläggav Magnus Brobeck » 2006-10-20/10:08

kave;250 skrev:Varför måste allt vara så komplicerat? Det som jag personligen kan tycka blir lite fånigt i längden är när alla tekniska diskussioner fylls ut med negativa åsikter, exempel:
Samtliga GPS trådar fylls med : Jag inser fortfarande inte vikten av GPS.
Samtliga GS trådar fylls med: Grus, vad löjligt, asfaltera alla grusvägar.
Resediskussioner klankas ner om det aktuella resmålen och sättet att resa på.
Samtliga R-trådar påminns hela tiden om att motorn är från 1920-talet.

Om en tråd spårar ur "lite" spelar mindre roll men när ovanstående blir förutsägbara negativa uttalanden blir det bara trist. Vi är väl med här för att vi gillar Motorcyklar, GPS,er, Resor? Försök då håll en positiv hållning.


Jag delar din uppfattning till 100%. Tack

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav runeo » 2006-10-20/11:11

Hej Magnus
Tror att mycket som skedde i HP2 tråden måste vara överilat och oeftertänkt.

Uttalanden sade mer om den som skrev dom än om ev. mottagare.
Tycker att många reagerar på samma sätt som vissa bilister när en MC utnyttjar sin framkomlighet. Fingret, helljusblink etc.

Du är modig och du behövs och resonerar dessutom som en vuxen människa och inte en 5-åring. Tror att du har en ganska sund syn på dig själv och andra.

Tror att det är off-topic att vara olika!
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav Marie » 2006-10-20/13:02

Fast nog har Brum-Brum valt sitt smeknamn väldigt väl... ;) :cool:
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst