En fråga jag nu ställer till alla intresserade medlemmar är den, att är det någon som väljer att behålla ägarskapet till sin BMW-mc efter att den passerat 6-årsgränsen och/eller 6000milsgränsen? beroende av förskringsskyddet?
Eller, kör ni alla med enbart trafikförsäkring när mc-n passerat nämnda gräns?

Har haft kontakt med både IF(märkesförsäkring) och SVEDEA(märkesförsäkring) i samband med att min Bumse drabbats av inkontinens och börjat släppa ut droppar av motor/växellådsolja under nattvilan!

Aha! packboxen till kardan tänker jag, och lämnar in min bumse till auktoriserad verkstad.
Dess mekar konstaterar snart att skadorna är mera omfattande än så! Inte bara kardantätningen läcker utan troligen samtliga packboxar inklusive kopplingslameller behöver bytas för att inte skadorna ska eskalera ytterligare!
Det hela låter ju inte allt för billigt så jag kontaktar då försäkringsbolaget för att anmäla en motorskada!
Efter att verkstaden också i sin tur har haft kontakt med försäkringsbolaget får de beskedet att försäkringen inte kan täcka skadan!

Jag vill ju fortfarande behålla min mc och fortsättningsvis åka med den så jag får därför stå för repkostnaden själv!(ca.20-30 000:-)

Jag ifrågasätter då försäkringens vara eller inte vara hos de 2 bolagen! med argumenten att jag anser att premien borde väl åtm. sjunka om ngn försäkringsklausul skulle falla bort må så vara av ovanst regelverk!

Dessutom framhåller man nogsamt vilket bra och omfattande försäkringsskydd jag fortfarande åtnjuter om jag fortsätter att betala premien! Brand-glas, rättsskydd, olycksfall osv.