ASC beskrivs som:
Hur fungerar ASC?
BMW Motorrad ASC jämför hjulhastigheterna för fram- och bak-hjulet. Med hjälp av hastighetsskillnaden beräknas hjulspinnet och därmed stabilitetsreserverna i bakhjulet. När en slirgräns överskrids anpassar motorstyrningen motorvridmomentet.
DTC å andra sidan beskrivs som:
Hur fungerar DTC?
BMW Motorrad DTC jämför hjulhastigheterna för fram- och bak-hjulet. Med hjälp av hastighetsskillnaden beräknas hjulspinnet och därmed stabilitetsreserverna i bakhjulet. När en slirgräns överskrids anpassar motorstyrningen motorvridmomentet.
Skillnaden verkar vara mycket subtil .
Efter dessa stycken följer givetvis mer information men frånsett vissa ordvändningar är texten i stort identisk (Ett exempel på skillnader är att man pratar om motorcykels "lutning" i stycken om ASC men kallar det "snedläge" i stycket om DTC. I övrigt är styckena i stort identiska.)
Givet att DTC är ett tillval som kostar en del flis så tycker man att det borde finnas en skillnad.
Nån som sitter inne med mer information än vad instruktionsboken ger?