F800åkare skrev:Sen kan du testa att under färd sätta handen under hakan, vid spännet på hjälmen, minskar suset då kan du bara förlönga hakskyddet på hjälmen lite mer bakpt på sidorna.
Roger Gross skrev:Hej Måns,
Om det är din R1200RSLC du avser så har jag en lösning som fungerade ypperligt på min RS - ett BMW Original kåpglas med en MRA-vinge monterad.
Du är välkommen hit till Falkenberg och testa min lösning!
Mvh,
Roger G
Odd Arne Kjørstad skrev:Man sitter ute i friluft på en ting som beveger seg i 60-80-100-120-140 km/t. Det blir luftmotstand!
Måns Ulveståhl skrev:Odd Arne Kjørstad skrev:Man sitter ute i friluft på en ting som beveger seg i 60-80-100-120-140 km/t. Det blir luftmotstand!
Absolut.
Jag är ingen "cry baby" så att det skakar, låter, och har sig när jag kör hoj är inget jag har emot.
Däremot önskar jag minimera turbulensen som upplevs i form av ljud runt öronen då jag brukar köra långa stinter. Långa 10-11 timmar med enbart högt vindbrus i öronen är ingen angenäm upplevelse.
Tyvärr hjälper varken hjälm eller öronproppar att minimera detta vindbrus.
RS-originalrutan passar bevisligen inte mig så jag är på jakt efter något annat.
Mercedes skulle jag aldrig köra. Jag är en förlorad själ - kör enbart BMW oavsett med eller utan stödhjul
Måns Ulveståhl skrev:Jag ska testa BMW System 7 med formgjutna proppar kommande resa, men jag är säker på att vindbruset följer med även denna gång.
Måns Ulveståhl skrev: Däremot önskar jag minimera turbulensen som upplevs i form av ljud runt öronen då jag brukar köra långa stinter. Långa 10-11 timmar med enbart högt vindbrus i öronen är ingen angenäm upplevelse.
Kovlingen skrev:Kör i 100+ och testa att sätta vänster hand ovanför rutan likt en flärp
och se om det gör någon skillnad . (Den billigare varianten )
Måns Ulveståhl skrev:Vill ogärna experimentera med händerna lite varstans under längre tid och hög fart så inget direkt vetenskapligt statistiskt säkrat belägg som resultat, men visst verkade det bli bättre när så gjordes.
Lennart Jansson skrev:Jag håller utkik efter aktiv bullerdämpning i högtalare eller möjligen i hörproppar. Jag har sett uppgifter på att det pågår sådan utveckling för mc. Men det var nog inte BMW.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst