Magnus Mörtling skrev:Och jag som hade hoppats på sex... cylindrar alltså.
Instrumenteringen behöver en rejäl uppdatering på K1600 om den ska vara konkurrenskraftig.
Roger Gross skrev:... en Roadster byggd på K1600 kan finnas i korridoren...
Bror Gårdelöf skrev:Roger Gross skrev:... en Roadster byggd på K1600 kan finnas i korridoren...
Snacka om muskelhoj!
Måns Ulveståhl skrev: Synd bara att fokus ligger på ännu mer Adventure och Retro, men det är marknaden som styr.
Måns Ulveståhl skrev:Det bidde visst ännu en GS.
Denna gång en avskalad variant (HP-typ) med 800 cc boxer.
Något för GS1200/1250-ägare som även har en mindre KTM/Husqvarna 701 i garaget för mer avancerad körning?
Fler GS åt folket...yippie.
Ingen 700-800 cc XR eller S, men hoppet lever. Skam den som ger sig.
Måns Ulveståhl skrev:Spännande.
Gissar på att en uppdaterad XR1000 (front, TFT, motor) och en ny mindre 700-800 cc XR
Roger Gross skrev:[En R1800 får ett svårslaget vridmoment tack vare sin slagvolym och i utförandet a la Ducati Diavel blir den ett monster...
Bror Gårdelöf skrev:Roger Gross skrev:[En R1800 får ett svårslaget vridmoment tack vare sin slagvolym och i utförandet a la Ducati Diavel blir den ett monster...
"Monster" är ju upptaget som modellbeteckning, och BMW har ett visst rykte om sig att inte vilja göra som andra hojtillverkare. Måhända får storboxern tillnamnet "Leviatan"?
Eller tar man fram ett gammalt omdöme från, när de moderna dieslarna slog igenom i premiumbilsegmentet? Jag vill minnas, att någon av BMW:s tidiga, lyckade prestigedieslar fick namnet "Dunderklumpen" (vilket i hojvärlden emellertid redan använts om Triumph Rocket III).
Roger Gross skrev:... (för) små seriestorlekar.
BMW MOTORRAD tacklar detta genom att penetrera marknaden med olika utföranden av hojar inom befintliga motorfamiljer. Förutom motorn blir man allt duktigare på att använda samma komponentutföranden i flera modeller.
Måns Ulveståhl skrev:Från mässan: Nya F900R och F900XR debuterar + en uppdaterad S1000XR med symmetrisk front.
Nya attraktiva alternativ för nuvarande GT, S, och XR-ägare.
Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst