Varselljus / daytime running light (DRL) / AUX

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Varselljus / daytime running light (DRL) / AUX

Inläggav Wiberg » 2020-03-25/17:06

Hej,

Jag har insett att det skulle gynna min synlighet väldigt mycket om jag skulle installera ett par extra lampor på hojen. Dessa skulle sedan lagligt köras ihop med daytime running light i dagsljus.

Är det någon av er som gjort en sådan installation? Berätta gärna!

Mvh
Pär
Wiberg
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2019-08-31/23:12
Ort: Kolmården

Re: Varselljus / daytime running light (DRL) / AUX

Inläggav SuperMek » 2020-03-25/20:13

Japp, jag har en ny R1250GSA som numera har dimljusen aktivt kopplade till hojens DRL, den liggande u-formade LED-lyktan. Tidigare hojmodeller hade dim-ljusen endast kopplade till halv/helljuset. I DRL-läge var dim-ljusen tidigare alltid släckta.

Utöver ovanstående har jag anslutit ett par Denali D4 extraljus som via en styrenhet som ansluts till hojens CAN-BUS också fungerar som DRL. Så länge jag kör med DRL eller halvljus påslaget är D4-lyktorna satta till 10% ljusstyrka. Tillsammans med helljuset ökar D4-lyktorna till 100%.

Utöver D4-lyktorna har jag till styrenheten också anslutet ett extra bakljus med olika konfigurationsmöjligheter, samt ett kompressorhorn som, vill jag lova, väcker den mest inslumrande trafikanten.
//Christian D7
R1250GSA 2020
K100RS 4v 1990
Användarvisningsbild
SuperMek
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 2013-06-03/01:59
Ort: Tumba (Stockholm)

Re: Varselljus / daytime running light (DRL) / AUX

Inläggav McQueen » 2020-04-23/19:33

Wiberg skrev:Är det någon av er som gjort en sådan installation? Berätta gärna!

Mvh
Pär
I den här tråden finns en hel del sådan info:

https://www.bmwklubben.se/forum/viewtop ... us#p220305
R 1100 RS
Användarvisningsbild
McQueen
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 2016-02-17/14:42
Ort: Stockholm


Återgå till S1000 - modeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst