Hej på Er !
Håller på att renovera en gammal trotjänare som stått still i väldans massa år.
Vi uppstart idag då jag tankade upp den och slog på bränslekranen, så började det skvala bränsle genom förgasarna och ner i skvallerrören som leder ut under cykeln.
Vid kontroll så verkar inte flottören stänga helt tätt, utan det sipprar igenom bränsle då nålen inte verkar täta då flottören går upp och skall stänga av bränsleuppfyllningen i flottörhuset då bränslenivån är tillräckligt hög.
Har demonterat flottörer och bränsleavstäningsnål, och vid okulär kontroll av nålen/ventilen så ser den hel och fin ut, men kan det vara något som gör det otätt längre upp i förgasaren, så inte nålen tätar korrekt ?
Vi skall vara medvetna om att den stått länge med bensin i och den har dunstat med tiden, så kan det vara avlagringar kvar i förgasaren som gör att nålen inte tätar riktigt när flottörerna trycker upp nålen ?
Om det är så att det är gamla avlagringar från bensinen, vad gör man lämpligast ren detta med ?
Kan/bör man försöka sig på att även lossa den mässingshylsan som nålen löper i upp i förgasaren som ses på näst sista och sista bilden i inlägg två här i tråden ?
Jag gör två inlägg för att få med alla åtta bilderna i denna tråden.
Med förhoppning att någon som läser detta kanske har löst en snarlik situation och kan vägleda mig hur jag skall komma ur detta problem.
Mvh BmwMats